کمیته بانوان هوانورد تشکیل می‌شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تشکیل کمیته بانوان هوانورد در کارگروه اشتغال زنان در معاونت زنان و خانواده خبر داد.

«انسیه خزعلی» در نشست صمیمی با بانوان هوانورد به مناسبت هفته دولت، در محل فرودگاه مهرآباد پس از شنیدن مشکلات بانوان خلبان و مهماندار در زمینه چالش‌های پیش‌رو در خصوص استخدام و نحوه ورود به این حیطه و همچنین مزایایی که باید برای این قشر با توجه به سختی کاری که در این شغل وجود دارد، در نظر گرفته شود با ابراز خرسندی حضور در این جمع و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر مطالبی را بیان کرد.

وی اظهارداشت: بانوان خلبان برحسب دانش و مهارت خود در این عرصه ارتقا یافته اند و با توجه به شعار رئیس جمهور و تاکید بر مساله عدالت جنسیتی، باید مشکلات پیش‌رو در این حوزه برای بانوان مرتفع شود تا بتوانند از پشتیبانی های مناسب برخوردار شوند.
وی در ادامه افزود: معاونت زنان جهت برطرف شدن مشکلات زنان شاغل درباره تعارضاتی که میان شغل اجتماعی و فعالیت‌ منزل وجود دارد، نظام‌واره‌ شغلی را در دست تنظیم دارد که بانوان بتوانند مسئولیت اجتماعی را در کنار فعالیت‌های خانوادگی خود به بهترین وجه ارائه دهند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نقش بی‌بدیل زنان در خانواده و جامعه، ابراز امیدواری کرد بانوان بتوانند هر دو نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط، ویژگی‌ها و مسئولیت‌هایی که برای بانوان وجود دارد، امتیازهایی باید در نظر گرفته شود. برخی از موضوعات پیرامون کم شدن سن بازنشستگی بانوان و حمایت در مساله جمعیت مطرح شده است و پیگیری می‌شود.
گفتنی است در پایان مراسم، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت‌وگوی صمیم با بانوان خلبان در جریان مسائل جزئی‌تر همچون بحث آموزش، دوران بارداری بانوان خلبان و محدودیت‌های پرواز قرار گرفت.