کاهش ۸ درصدی ثبت نام در وام ازدواج مازندران

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران با بیان این که مازندران در انجام ازدواج رتبه بیست و هشتم کشور قرار دارد، گفت: کاهش هشت درصدی ثبت نام در وام ازدواج نیز نشان دهنده کم شدن نرخ ازدواج طی یکسال گذشته در استان است.

عادل عالیشان به مناسبت هفته گرامیداشت هفته ازدواج مازندران در جمع خبرنگاران افزود :در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۴ هزار و ۳۶۰ففره ثبت نام وام ازدواج به ثبت رسیده بود که این آمار در سال گذشته به ۴۷هزار و ۲۹۰فقره ثبت نام وام ازدواج کاهش یافته است.
وی با بیان این که در حال حاضر ۶هزارو ۱۱۶ نفر در مازندران نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند، بیان داشت: ضمانت در دریافت وام ازدواج از مشکلات است که باید برطرف شود.
مدیر کل ورزش و جوانان مازندران با بیان این که طی سال ، ۲۰ درصد اماکن ورزشی استان برای برگزاری جشن ازدواج به صورت رایگان است، افزود: طبق دستورالعمل ،تمامی اماکن ورزش و جوانان مازندران برای برگزاری جشن ازدواج در هفته ازدواج ( سی ام خرداد تا چهارم تیرماه ) به صورت رایگان واگذار می شود.

عالیشان با اشاره به این که پرداخت وام کارآفرینی به جوانان با هدف انجام ازدواج آسان نیز در حال انجام است، ادامه داد: مشکلات اقتصادی ناشی از بیکاری دلیل بی توجهی به امر ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج است.
وی به اهمیت جوانی جمعیت و فرزند آوری در مازندران اشاره کرد و بیان داشت : تا زمانی که نتوانیم مقوله ازدواج آسان جوانان را عملیاتی کنیم، چالش جوانی جمعیت و فرزند آوری رخ نخواهد داد.
عالیشان به برگزاری ۴۴۰ کارگاه آموزشی خانواده برای اهمیت ازدواج جوانان در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت : به منظور کمک جوانان خیرین ازدواج نیز ورود پیدا کردند.
ازدواج بهنگام ، آگاهانه ، آسان و پایدار , ازدواج حس خوب زندگی ، ساده بود ، شیرین ماند، سخت بگیری؛ سخت می گذره، ازدواج مسیر آرامش و خوشبختی و آموزش ، مشاوره ، زندگی آگاهانه از عنوان های روز شمار هفته ازدواج است.
در تقویم جمهوری اسلامی سی ام خرداد ماه تا چهارم تیرماه هفته ازدواج نامگذاری شده است.