پتروشیمی مازندران دارای مجوز و تابع قانون است

نماينده سهامدار پروژه پتروشیمی گوهر مازندران در منطقه حسین آباد بهشهر گفت: پتروشیمی مازندران دارای مجوز است و مجوز به نام‌پتروشیمی مازندران صادر شده و مستندات موجود است.

قاسم خلیل خلیلی نماينده سهامدار پروژه پتروشیمی گوهر مازندران در منطقه حسین آباد بهشهر گفت: پتروشیمی مازندران دارای مجوز است و مجوز به نام‌پتروشیمی مازندران صادر شده و مستندات وجود دارد و در این راستا تابع دستورالعمل محیط زیست و قانون هستیم و هر آنچه قانون بگوید عمل خواهیم کرد.
نماینده شرکت صنایع پتروشیمی مازندران خاطرنشان کرد: پتروشیمی مازندران در زمین ۹۲ هکتاری منطقه حسین آباد بهشهر و در فاصله ۴.۵ کیلومتر با میانکاله قرار دارد و برای ۷ هزار نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.
خلیلی گفت: سرمایه گذار پتروشیمی مازندران بدهکار نیست و وام ارزی از بانک توسعه صادرات اخذ و تسویه شده است و اختلاف ارزی بدهی ارزی و بانک، دستگاه قضا در حال تعیین تکلیف است.
به گفته نماینده سهامدار پتروشیمی مازندران، سرمایه گذار این شرکت از کارآفرینان ملی است و دارای اعتبارسنجی لازم است و برای احداث این پتروشیمی هم اعتبارسنجی لازم از طریق مراجع ذیصلاح انجام شده است.
خلیلی افزود: بررسی اثرات احداث این شرکت بر محیط زیست از همان ابتدا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و هر گونه عملیات اجرایی منوط به بررسی اثرات زیست محیطی یوده و با شروع مطالعات پتروشیمی در منطقه، مشاوران محیط زیست، اثرات زیست محیطی را بررسی و براساس همین اصل از ابتدا مجوزات اولیه را ارائه کردند.
نماینده سهامدار پتروشیمی مازندران یادآور شد: پتروشیمی مازندران از ابتدای شروع به کار دغدغه محیط زیستی داشته و انتظار داریم با دوری از بداخلاقی برای پیشبرد امور تلاش شود.
وی گفت: در حال حاضر هم با دارا بودن مجوز زیست محیطی اقدام به حصارکشی و کارهای اولیه شده است و در هر شرایطی تابع قانون و محیط زیست هستیم.
محمد محمدی مشاور محیط زیستی پروژه پتروشیمی هم‌معتقد است که پتروشیمی مازندران از ابتدا با مطالعات زیست‌محیطی وارد کار و مقرر شد آب پتروشیمی از دریا تأمین شود و مشاور نقطه آبگیری و تخلیه آب را بر اساس مدل‌های موجود انجام داده و به تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست رسیده است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.