پایان بیماری کرونا در بابل  

بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی بابل بعد از ۲۸ ماه یکه‌تازی به صفر رسید و تاج این ویروس تاجدار در شهرستان بابل شکسته شد . بابل دروازه ورودی کرونا به مازندران بود. ۳۰  بهمن ماه ۹۸ بود که مسوولان بهداشت و درمان بابل از بستری دو بیمار کرونایی در بیمارستان آیت الله روحانی این […]

بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی بابل بعد از ۲۸ ماه یکه‌تازی به صفر رسید و تاج این ویروس تاجدار در شهرستان بابل شکسته شد .

بابل دروازه ورودی کرونا به مازندران بود. ۳۰  بهمن ماه ۹۸ بود که مسوولان بهداشت و درمان بابل از بستری دو بیمار کرونایی در بیمارستان آیت الله روحانی این شهرستان خبر دادند و عملا نگرانی ورود این ویروس به گردشگرپذیرترین استان کشور رنگ واقعیت به خود گرفت.

شهرستان بیش از نیم میلیون نفری بابل که به تنهایی زیر پوشش دانشگاه بابل قرار دارد از آغاز شیوع کرونا فراز و نشیب های زیادی را طی کرد. گاهی وضعیت کرونایی این شهرستان آنقدر بدتر از سایر مناطق مازندران می شد که مسوولان بهداشت و درمان تا برپا کردن بیمارستان صحرایی پیش می رفتند و گاهی هم زودتر از شهرستان های کوچک استان به سمت بهبودی و خروج کرونا تغییر رنگ می داد.

با این وصف ، انتظار این که بیمارستان های شهرستان زودتر از بقیه شهرستان های مازندران خالی از بیماران کرونایی شود ، تقریبا دور از انتظار بود اگر چه خالی شدن بخش مراقبت های ویژه کرونایی در اوایل خرداد ماه جاری مسیر را برای رسیدن به این نقطه آماده کرده بود.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل ، مهمانی ویروس تاجدار کرونا در این شهرستان بعد از ۲۸ ماه و تحمیل ۶ موج سنگین که در بعضی از موج ها رکورد بستری بیماران کرونایی به ۶۰۰ نفر هم می رسید ، پایان یافته است و از امروز جمعه ۱۳ خرداد آخرین بیمار کرونایی هم ترخیص و بیمارستن ها خالی از بیمار کرونایی شده است.

تحلیل داده های آماری دانشگاه علوم پزشکی بابل نشان می دهد که زمینه شکست این ویروس از ۵۰ روز پیش یعنی ۲۷ فروردین و زمانی آغاز شد که تعداد کل بستری های کرونایی زیر ۶۰ نفر رسید و دیگر هیچگاه افزایشی نشد تا این که آخرین بیمار هم از بیمارستان ترخیص شده است.

یکم خرداد ماه جاری هم بستری بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بابل صفر شده بود.

 

تزریق میلیونی واکسن کرونا در بابل

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم مهم ترین علت خالی شدن بیمارستان های زیر پوشش این مجموعه از بیماران کرونایی را تزریق واکسن دانست و گفت: قریب به یک میلیون دز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است که این رویه همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، دکتر سیدعلی مظفرپور افزود : در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری نیست و در ۲۴ ساعت گذشته آخرین بیمار بستری مبتلا به کرونا ترخیص شد.

وی بیان کرد : استقبال بالای شهروندان بابلی از تزریق واکسن کرونا سبب این اتفاق مهم شده است ولی نباید از بازگشت این ویروس خطرناک غافل شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را از بازگشت به روزهای سخت کرونایی در امان نگه می دارد لذا از همشهریان و هم استانی های عزیز انتظار می رود تا روز جشن پایان کرونا، هم‌چنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود :  تلاش های بی نظیر کادر بهداشت و درمان و آحاد مردم در مبارزه با کرونا در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد و امروز مدیون شهدای سلامت هستیم که در این موفقیت بزرگ در کنار ما نیستند، ولی یاد و نامشان در دلهای ما خواهد بود.

مظفرپور گفت : کنترل  این ویروس در بابل و کشور نشانه پایان این بیماری نیست و گروه های پرخطر مانند سالمندان و بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی افزود : شهروندان دقت داشته باشند ویروس همچنان در شهرهای دیگر مازندران و کل کشور در چرخش است و پاندمی به پایان نرسیده است لذا باید مراقب باشیم تا دوباره گرفتار نشویم.

مظفرپور بیان کرد: در حال حاضر وضعیت موجود نباید سبب عادی نگاری شود.