وزیر نیرو از سد گلورد نکا مازندران بازدید کرد

وزیر نیرو گفت: اجرای شبکه‌های آبیاری و طرح انتقال آب به شهر‌های شرق مازندران از سد گلورد در حال انجام است و امیدواریم این طرح‌ها با تزریق اعتبارات جدید در حداقل زمان به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار عصربانوان از استان مازندران، علی اکبر محرابیان امروز جمعه اول دی ماه در بازدید از سد گلورد و پل قوسی سد گلورد اظهار کرد: این سد یکی از طرح‌های بسیار مهم مدیریت منابع آب در شرق مازندران است.
وی افزود: سد گلورد از سد‌های مهم و اثرگذار و اثربخش است که از نظر گردشگری و توریستی نیز جزو زیباترین نقاط کشور است.
وزیر نیرو با اشاره به سرعت بخشی سد گلورد در سال‌های اخیر یادآور شد: اجرای این طرح دو سال گذشته سرعت یافته است و تکمیل اجزا و پل قوسی روی سد نیز همزمان در حال اجرا است.
محرابیان گفت: پل قوسی روی سد از نظر سازه‌ای و معماری طرح ویژه‌ای است که به زودی به بهره برداری می رسد.
وی افزود: همزمان با تکمیل سد گلورد، اجرای شبکه‌های آبیاری و طرح انتقال آب به شهر‌های شرق مازندران از سد گلورد در حال انجام است و امیدواریم این طرح‌ها با تزریق اعتبارات جدید در حداقل زمان به بهره برداری برسد.
استاندار مازندران هم از سد گلورد به عنوان مهمترین طرح آبی در حال ساخت استان مازندران‌نام برد و اظهار کرد: سد گلورد از جمله طرح های ملی در مازندران است که با هدف مدیریت منابع آبی و کاربری گردشگری در حال تکمیل است .
سیدمحمود حسینی پور افزود: در حال حاضر سد گلورد آماده بهره برداری کامل است و با ساخت پل قوسی ۲۸۰ متری که از بزرگترین پل‌ها است به صورت کامل به بهره برداری می رسد.
وی گفت: پل قوسی بر روی سد گلورد برای تردد وسایط نقلیه و گردشگری قابل استفاده خواهد بود و سد گلورد با دستورات امروز وزیر نیرو تا پایان امسال افتتاح می شود.

وزیر نیرو، صبح امروز جمعه اول دی ماه وارد مازندران شد و در سفر یک روزه خود علاوه بر بازدید از نیروگاه شهید سلیمی نکا، سد گلورد، سد زارم رود و سد هراز برای بازدید و بهره برداری از طرح آبرسانی به غرب استان نیز، سفر خواهد کرد.