مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

مهارت آموزی و تبدیل دانش به تولید اولویت اول ما در آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: مهارت آموزی اولویت اول ماست و باید دانش را تبدیل به تولید و کالا کنیم و تلاش داریم دانش‌آموزان هنرستان‌ها به اندازه مدرک خود، مهارت هم داشته باشند.

به گزارش عصر بانوان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران “حسین کمالی” در مراسم امضای تفاهم‌نامه مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ساری با شرکای مهارتی بر اهمیت ترویج مهارت آموزی در میان دانش‌آموزان و ایجاد تمایل آنان برای ورود به بازار کار تاکید کرد.
وی گفت: در کشورهای اروپایی و جهان غرب با انقلاب صنعتی به قدرت رسیدند یعنی از مسیر علم و دانش و مهارت موفق شدند دیگر کشورها را به زیر سلطه و استعمار خود بگیرند.
 
وی افزود: دشمن اجازه نمی‌دهد ما در حوزه‌های مختلف علمی پیشرفت کنیم و دانشمندان‌ ما را ترور می‌کند و مسیرهای موفقیت علمی ما را سد می‌کند اما ما باور داریم آموزش و پرورش برای موفقیت در این مسیر سهمی نمایان دارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش اظهاركرد: ما به دنبال مدارسی پویا، اثرگذار و تصمیم‌گیر هستیم، مدرسه‌ای که در راستای سیاست‌های کلی نظام، برای رسیدن به قله‌های دانش و مهارت عمل کنند و کشور را به جایگاهی که شایسته است برسانند.
 
وی با اشاره به اقدام ارزشمندی که در اداره ناحیه یک صورت گرفت، گفت: مهارت آموزی اولویت اول ماست و باید دانش را تبدیل به تولید و کالا کنیم و تلاش داریم دانش‌آموزان هنرستان‌ها به اندازه مدرک خود، مهارت هم داشته باشند.
 
کمالی گفت: اگر ما در این مهارت آموزی موفق شویم می‌توانیم اعتماد خانواده‌ها را بیش از گذشته جلب کنیم و آنان متقاعد شوند که فرزندان خود را به مدارس مهارتی و هنرستان‌ها سوق دهند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با قدردانی از صاحبان کسب و کار گفت:  دانش‌آموزان فرزندان من و شما و سرمایه آینده استان  و جامعه هستند و انتقال مهارت به آنان گامی مهم برای توسعه بیشتر در آينده است .

مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکای مهارتی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ساری با حضور مديرکل آموزش و پرورش مازندران،  معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان،  مدیر و معاونان ناحیه یک آموزش و پرورش، مدیران هنرستانهای دخترانه و پسرانه این ناحیه، تولیدکنندگان و صاحبان مهارت و حرفه برگزار شد.