معاون رئیس جمهور: دولت به مدت ۴ سال از زنان سرپرست خانواده کارآفرین حمایت می‌کند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم به منظور توسعه فعالیت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارآفرین، به مدت ۴ سال از فعالیت‌های اقتصادی آنان تا زمان رسیدن فعالیت به سودآوری، حمایت می‌کند

انسیه خزعلی در آئین افتتاح طرح باغ راه شهدای مدافع حرم شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: دولت سیزدهم به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار، برنامه‌ریزی جامعی صورت داده که مهمترین آن، تهیه برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که مراحل تدوین آن به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله کمیسیون قرار دارد.
وی افزود: علاوه بر این، دولت با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اقتصاد، نسبت به تشکیل صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار اقدام کرده و با تعیین اعتبارات لازم برای حمایت از این قشر از جامعه، تلاش دارد تا زمینه فعالیت و توانمندسازی آنان را فراهم کند.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون اعطاء این اعتبارات به زنان سرپرست خانوار در ۱۵ استان کشور اجرایی شده و تلاش می‌شود تا بخشی از آن به زنان سرپرست خانوار شهرستان پاکدشت اختصاص پیدا کند.
معاون رئیس جمهور افزود: دولت تلاش دارد تا با شناسایی زنان کارآفرین، تعدادی از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده و ضمن تأمین مواد اولیه مورد نیاز و فراهم کردن بازار فروش، به مدت ۴ سال تا رسیدن فعالیت اقتصادی به سودآوری از آنان حمایت کند.
معاون رئیس جمهور: دولت به مدت ۴ سال از زنان سرپرست خانواده کارآفرین حمایت می‌کند
خزعلی تصریح کرد: در بخش روستا نیز دولت تلاش دارد تا با حمایت‌از طرح‌های کشاورزی، تسهیلات لازم را در حوزه صنایع تبدیلی و توسعه روستا در اختیار زنان کارآفرین قرار دهد که این تسهیلات قابل مقایسه با سایر حمایت‌های دولت از بخش‌های دیگر نیست و قطعا با این حمایت، شاهد ماندگاری روستانشینان در مناطق روستایی و نیز تحقق هدف مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهیم بود.
وی افزود: سال گذشته تسهیلات ویژه دهه شصتی‌ها برای جوانان روستایی در نظر گرفته شد که امسال با دستور رئیس جمهور، در تلاشیم که این تسهیلات در قالب تسهیلات فوق‌العاده ازدواج زوجین برای مناطق شهری نیز اعطا شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اهتمام دولت در تحقق اهداف قانون جمعیت و حمایت از تحکیم بنیان خانواده گفت: دولت در راستای عمل به قانون جمعیت تلاش دارد تا به حوزه‌های ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری با حمایت‌های مالی ورود کرده و این قانون را به درستی اجرایی نماید.
معاون رئیس جمهور: دولت به مدت ۴ سال از زنان سرپرست خانواده کارآفرین حمایت می‌کند
وی گفت: البته باید توجه داشت که اصل مسأله جمعیت و تشکیل خانواده، موضوعی فرهنگی است و موضوعات اقتصادی؛ مسأله فرعی این حوزه به شمار می‌رود، اگر نگاه افراد به زندگی، خانواده و فرزندآوری تغییر یافته و بر اساس سبک زنگی ایرانی اسلامی شکل گیرد، قطعا بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز برطرف می‌شود.
خزعلی گفت: در بخش تحکیم خانواده، دوره‌های مشاوره در ۴ سال اول زندگی برای زوجین جوان در نظر گرفته شده که در سال اول، این مشاوره‌ها به صورت رایگان انجام شده و ارائه مشاوره در سال‌های دوم تا چهارم برای دهک‌های اول تا پنجم به صورت رایگان ارائه می‌گردد.