مدال طلای مسابقات جهانی مخترعین اکسپو دوبی ۲۰۲۳ بر گردن مخترع مازندرانی

مخترع مازندرانی در مسابقات جهانی مخترعین اکسپو دوبی ۲۰۲۳ خوش درخشید و جایزه ویژه داوران به امیرحسین امدادی از ایران رسید.

امیرحسین امدادی – مخترع و نابغه آملی در مسابقات جهانی مخترعین اکسپو دوبی۲۰۲۳ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: با اختراع ماهواره مکعبی، مدال طلا و جایزه ویژه داوران را کسب و نام ایران دوباره در جهان طنین انداز شد.

وی افزود: این مسابقات با حضور مخترعینی از سراسر دنیا برگزار شد و شاهد درخشش نام ایران در این دوره از مسابقات با این اختراع بودم.
امدادی یادآور شد: امسال بصورت غیرحضوری در مسابقات مختلفی از جمله انگلیس، رومانی، فرانسه، هند و بلژیک برگزار و حائز کسب مدال طلا شدم و این بار با شرکت حضوری در مسابقات اکسپو دوبی، موفق دریافت مدال طلا و جایزه ویژه داوران این رقابت‌ها شده و مجموعا ۸ مدال طلا و ۱ جام کسب کردم.
وی با اشاره به اختراعات مختلف خود گفت: از جمله اختراعات که تاکنون انجام دادم می توان به اختراع ماهواره مکعبی، پهپاد هوشمند، شارژر بی‌سیم، موتور
جت پلاسما، طرح سیستم هوشمند در موشک، دستگاه حفره‌یاب و… اشاره کرد.
این مخترع برتر ایرانی افزود: ماهواره مکعبی در زمینه‌های فیزیک فضایی و خورشیدی، شاخه‌هایی زمین‌شناسی و سنجش از راه دور، زیست‌شناسی و هواشناسی کاربرد دارد که جزو تکنولوژی هوافضا محسوب می‌شود.
به گزارش شبستان، مسابقات جهانی مخترعین اکسپو دوبی ۲۰۲۳، در ۷ و ۸ دسامبر (۱۶ و ۱۷ آذر)، در دوبی با حضور مخترعینی از سراسر دنیا برگزار شد و امیرحسین امدادی، مخترع و نابغه آملی موفق به کسب طلا و جایزه ویژه داوران این دوره از مسابقات شد .