ماندگاری هوای گرم در مازندران تا آخر هفته

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که هوای گرم و ماندگار تا پایان هفته جاری در این استان ماندگار باشد.   به گزارش عصر بانوان و طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، امروز یکشنبه نیز دمای هوا در مناطق مختلف روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت بگونه ای که هوا در مناطق ساحلی بین یک تا […]

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که هوای گرم و ماندگار تا پایان هفته جاری در این استان ماندگار باشد.

 

به گزارش عصر بانوان و طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، امروز یکشنبه نیز دمای هوا در مناطق مختلف روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت بگونه ای که هوا در مناطق ساحلی بین یک تا شش و در مناطق کوهستانی نیز بین دو تا سه درجه گرم تر خواهد شد.

مطابق جدول پیش بینی هواشناسی، بیشترین میزان افزایش دما در مناطق جلگه ای مربوط به جویبار است‌ دمای هوای این منطقه از ۳۱ درجه سانتیگراد در طی امروز با ۶ درجه افزایش به ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

در مناطق ییلاقی نیز بیشترین میزان افزایش دما مربوط به آلاشت است. دمای هوای این منطقه نیز از ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز جاری، با سه درجه افزایش در روز یکشنبه با ۲۹ درجه بالای صفر می رسد.

داده های آماری از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که گلوگاه، دشت ناز و آمل با ۳۳ و آلاشت نیز با ۲۵.۸ درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنگ ترین مناطق مازندران در طی امروز بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز به  ۳۷ درجه بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش خواهد یافت.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را  براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسی، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات مرکزی و غربی با رشد ابر و  رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد اعلام کرد و گفته که بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۶ تا ۲۹ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۹ تا ۳۴ درجه سلسیوس خواهد بود.

آسمان مازندران از روز یک‏شنبه تا سه ‏شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما  و وزش باد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات مرکزی و غربی با رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و از اواخر روز بتدریج با وزش باد نسبتا شدید تا شدید موقتی پیش بینی شده است و بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۸ تا ۳۲ درجه و در مناطق مرکزی وشرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۹ درجه سلسیوس خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران از روز چهار‎شنبه تا جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش شدت دما و وزش باد و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه است و بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۵ تا ۲۷ درجه و در مناطق مرکزی وشرقی نیز بین ۲۷ تا ۳۳ درجه سلسیوس خواهد بود.

وضعیت دریای خزر در دو روز آینده نیز با باد ملایم و موج کوتاه پیش بینی شده است.