قرارگاه جوانی جمعیت در استان‌ها تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نیز تشکیل می شود و دستورالعمل آن تا روزهای آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر در خصوص پنل تخصصی اداره کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان برای معاونین جوانان استانها که امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهارداشت: مهمترین موضوع این پنل تشریح وضعیت تحلیلی ازدواج و طلاق کشور تا سال ۱۴۰۰ بود که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد برای اینکه بتوانیم در سال جاری به صورت شهرستانی اقداماتی را انجام دهیم، کارگاه های آموزشی در شهرستانهایی که افزایش طلاق و کاهش آمار ازدواج داشتند به صورت جدی پیگیری و برگزار شود.
وی همچنین به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: پس از بحث و گفتگو پیرامون این موضوع مقرر شد قرارگاه جوانی جمعیت در ادارات کل ورزش و جوانان استانها نیز تشکیل شود که دستورالعمل آن تا روزهای آینده به استانها ابلاغ می شود تا این قرارگاه در استانها نیز تشکیل شود.
ابلاغ شیوه نامه حمایت از طرح های سمن های جوانان
مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان از تدوین و ابلاغ شیوه نامه حمایت از طرح های سازمان های مردم نهاد جوانان به استان ها خبر داد.
دکتر مرتضی کامل نواب در خصوص پنل تخصصی این اداره کل برای معاونین جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان ها گفت: امروز در پنل حوزه مشارکت های اجتماعی موضوعات مختلفی از جمله موضوع مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان و موضوعات مربوط به انتخابات آن را که مراحل آن در حال پیگیری و تدوین شیوه نامه است را مطرح کردیم.
وی ادامه داد: همچنین در خصوص حمایت از طرح های سمن های جوانان شیوه نامه ای تدوین و ابلاغ شده است که در خصوص جزئیات آن گفتگو شد و توجیهات لازم صورت گرفت.
مدیر کل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان به موضوع شبکه سازی تخصصی سمن های جوانان اشاره کرد و گفت: در خصوص این موضوع هم که می توان گفت مهمترین مبحث امروز ما بود بحث و گفتگو شد. ما ۱۴ شبکه تخصصی را برای سمن ها ایجاد کردیم که در این جلسه استان هایی که دبیری هر یک از این شبکه ها را دارند معرفی شدند و پس از این سمن ها در راستای فعالیت های خود به عضویت این شبکه ها در می آیند و به صورت یکپارچه به فعالیت های خود ادامه می دهند