فعالیت های دریایی و بندری در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اوایل وقت فردا جمعه تا ظهر شنبه هفته آینده، ناامن اعلام کرد.

به گزارش عصر بانوان به نقل از  ایرنا، هواشناسی مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد که با شکل‌گیری جریان‌های مرطوب شمالی و عبور امواج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید، بارندگی گاهی به نسبت شدید و کاهش دید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.
هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۴ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۷ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲.۸ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۳.۸ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.
هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، غرق شدن شناورهای سبک و تفریحی، شناورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای نیمه سنگین، اختلال در فعالیت های بندری، احتمال آسیب به فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی را نیز به همراه خواهد داشت.
هواشناسی در اخطاریه خود علاوه بر تاکید به اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت های فرا ساحل و فعالیت های سکوهای نفتی و ایمن سازی شناورهای بندرگاه و جرثقیل های بنادر، تردد تمام شناورها و فعالیت های شیلاتی را ممنوع اعلام کرد.
مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.