خلیلی شهردار نکا خبر داد؛

سال شکوفایی نکا با پروژه های عمرانی و جهش سرانه شهری

شهردار نکا با بیان اينکه امسال سال شکوفایی عمرانی شهر نکاست، گفت: با اجرای پروژه های بزرگ عمرانی در نکا شاهد توسعه همه جانبه و جهش در بخش عمرانی نکا خواهیم بود.

موسی خلیلی شهردار نکا در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه نکا اظهار کرد: توسعه و عمران شهری در ابعاد مختلف یک اقدام ارزشمند است و تلاش داریم تا در سال جاری با اجرای پروژه های عمرانی شاهد تحولات خوب در این بخش باشیم.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری یکی از رویکردهای جدی مدیریت
شهری در سال گذشته بود که در کنار اتمام پروژه های نیمه تمام،  طرح ها ورویکردهای جدیدی با نگاه کارشناسانه و علمی شکل گرفت و امسال هم با قوت پروژه های بزرگی در دست اجراست .
شهردار نکا گفت:
پل “شورای شهر” ‌که خیابان شهرداری را به خیابان علمیه متصل می کند با هدف کاهش بارترافیکی و تسهیل در عبور و مرور از پروژه های مهم شهری در سال جاری است که با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال انجام است، احداث جاده ساحلی نکا رود، احداث و بهره برداری از آرامستان نکا و غسالخانه و احداث پارکینگ طبقاتی و طرح کنار گذر گذر کندرو ورودی غربی شهر نکا از طرح های مهم سال جاری است که با قوت اجرایی می شود.

خلیلی با بیان اينکه آزادسازی حریم رودخانه از برنامه های مهم نا در سال گذشته بود که فاز اول آن اجرایی و انجام شدهداست، خاطرنشان کرد:جاده ساحلی در حال انجام است و همچنین احداث ” پل شورای شهر” در منطقه چمازی هم از برنامه هلی مهم سال جاری است که نصب عرشه با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال انجام است.
وی افزود: مدیریت شهری نیازمند پروژه بزرگ است و اکنون با همه توان  در این بخش وارد کار شده ایم و ساماندهی و زیباسازی مبادی غربی نکا  برای زیباسازی منظر شهری در حال انجام است که در سال‌های گذشته کانال ۱۷۰۰ متر با ۱۵ میلیارد تومان احداث شد  و طرح کنارگذر و کندرو، مبلمان و اسکان و سرویس بهداشتی در دست انجام است که تلاش داریم تا برای جذب توریست موثر واقع شود و این طرح با دو کیلومتر و با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تا ۵ ماه آینده اجرایی می شود و بعد از آن “چشمه بادو” که از فرصت های سرمایه‌گذاری است اجرایی می شود.
شهردار نکا در ادامه، ساماندهی آرامستان و غسالخانه را از مشکلات شهری عنوان و اظهار کرد: با توجه به وجود غسالخانه در کنار منازل مسکونی و نارضایتی شهروندان، غسالخانه به دور از فضای مسکونی منتقل شد و با محصورسازی و نورپردازی و احداث مسیر دسترسی با ۵ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری و تکمیل می شود.

خلیلی گفت: پارکینگ طبقاتی هم از نیازهای مهم شهروندان بود که با ۲۰۰ میلیارد تومان آورده شهرداری و سرمایه‌گذار در دست انجام است و عملیات اجرایی استارت خورده و ۷ طبقه پارکینگ عمومی با ظرفیت ۱۷۰ خودرو اجرایی می شود و طی یکسال آینده اسکلت انجام و اجرایی می شود که قرارداد منعقد شده با پیمانکار سه ساله است و با ۱۴ هزارمترمربع بنا و ۷ طبقه پارکینگ طبقاتی، بعلاوه طبقات اداری، بازار و پردیس سینمایی اجرایی می شود.
وی همچنین گفت: در مسکن‌ملی در نکا برای هزار واحد پروانه صادر کردیم که در سطح استان کم نظیر است.
شهردار نکا افزود: بودجه ۱۰۰ میلیاردی سال گذشته رابه ۱۵۶ میلیارد رساندیم و برای سل جاری هم ۱۸۵ میلیارد تومان پیشنهاد بودجه به شورا دادیم.
خلیلی همچنین نهضت آسفالت در حال انجام  است و رونمایی از کناب “تاریخ اجتماعی شهر نکا” در تالار فرودسی تهران انجام شد تا با تاریخ گذشته نکا در قالب این کتاب بیشتر آشنا شویم.
وی افزود: در اجرای طرح تفکیک زباله، خودرو سیار زباله خشک تهیه شد و آموزش چهره به چهره  در حال انجام است و اولین شهر استان در ساماندهی زباله گردها هستیم.
خلیلی گفت: ۵ طرح جهادی در خدمات شهری در قالب ۳۰ نوع فعالیت اجرایی شد و همچنین برای ساماندهی متکدیان هم گرمخانه احداث شد و در فصل پاییز مورد استفاده قرار می گیرد.