معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

دشمن برای تغییر فضای خانواده‌ها برنامه‌ریزی و تلاش جدی دارد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تغییر نگاه‌ها به ارزش و ضد ارزش و هنجار و ناهنجار درون خانواده‌ها از مسائلی است که دشمن به صورت جدی برای آن برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند.

انسیه خزعلی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک نیروی دریایی ارتش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در ستاد این نیرو برگزار شد، افزود: همانطور که نیروی دریایی دفاع خوب و جانانه‌ای از مرزهای کشور دارند، حفظ خانواده‌ها که پایه و اساس و زیربنای وجودی هر کشور و هر ملتی است را هم مد نظر دارند.
وی گفت: امروز دشمن با جنگ نرم بنیان خانواده‌ها و فرزندان ما را مورد هدف و توجه قرار داده است، لذا برای ارتقاء سطح علمی و معنوی و آرامش خانواده‌ها باید برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد که این داشتن آرامش و معنویت در خانواده و سلامت خانواده تضمین کننده سلامت دفاع و تضمین کننده مدافعین ما در مرزها است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امیدواریم نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی همانطور که کشور را از آتش دشمن حفظ می‌کنند، با برنامه‌هایی که برگزار می‌کنند خانواده‌ها را نیز از گزند جنگ نرم دشمن حفظ کنند. باید مواظب بود چرا که ممکن است آتشی که از جنگ نرم در دل خانواده‌ها روشن شود، باعث گسترش در خانواده و از هم پاشیدگی آنها شود بنابراین تدارک برنامه برای حفظ خانواده‌ها کمتر از تجهیزات، سلاح و آماده‌سازی و مهارت‌یابی برای مقابله با دشمن نیست.
خزعلی با بیان اینکه امیدواریم با تقویت این جبهه شاهد توانمندی بیشتر خانواده‌ها و پشتیبانی آنها از رزمندگان باشیم، خاطرنشان کرد: ما در این مسیر هر کاری که از دستمان بر بیاید در خدمت نیروی دریایی هستیم چرا که در طول این سال‌ها که این کشور جنگ‌های متفاوت را دیده ناظر حمایت‌ها، تاب‌آوری و صبوری خانواده‌ها بوده‌ایم.
وی گفت: معاونت زنان آمادگی دارد هرگونه پشتیبانی در بخش های مختلف آموزشی، سبک زندگی، مهارت‌هایی که برای زندگی خانوادگی لازم است و به صورت کارگاهای آموزشی تعریف می‌کند را به نیروی دریایی داشته باشد. از طرف دیگر زمینه کارآفرینی و اشتغال‌زایی و مهارت‌هایی که لازم است در سواحل خانواده‌ها داشته باشند ما آمادگی لازم برای کمک را داریم. همچنین مراکز مشاوره‌ای راه اندازی خواهد شد که به صورت رایگان زوجین را با رعایت مسائل علمی و دینی مشاوره دهند و به این سمت برویم که از هم پاشیدگی خانواده‌ها که متاسفانه در سال اخیر سیر صعودی داشته جلوگیری شود و بتوانیم شاهد انس و محبت در خانواده‌ها باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه باید شاهد رشد کمی و کیفی خانواده‌ها باشیم، تاکید کرد: ما الان مشکل کمبود جمعیت داریم و مسئله کم شدن فرزندآوری داریم، امیدواریم در نیروهای نظامی این مطلب را کمتر شاید باشیم و بتوانیم با همکاری فرماندهان و مدیران نیروها این موضوع را تقویت کنیم.
خزعلی تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم و همکاری و تعامل و هم افزایی در جنبه‌های مختلف بتوانند منجر به برخورداری از خانواده‌ای محکم و پایدار که بر مبنای زندگی ایرانی-اسلامی بنا شده است بشود تا بتوانیم سد محکمی را در برابر حملات نظامی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی داشته باشیم.
وی گفت: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بخش عمده‌ای از آن مربوط به جنگ نرم و خانواده‌ها است. این که نگاه ها و نظرها و آرا را نسبت به خوب و بد و ارزش و ضد ارزش و هنجار و ناهنجار از درون خانواده‌ها عوض کند از مسائلی است که به صورت جدی دشمنان برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند و امیدواریم که با برنامه‌ریزی پیشگیرانه شاهد تعالی خانواده‌ها باشیم.