حمایت دولت از برنامه های حفظ اصالت زن و خانواده  

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت حفظ کرامت زن را اولویت خود می داند، تاکید کرد: دولت سیزدهم از اجرای برنامه هایی که در مسیر حفظ اصالت زن و خانواده است حمایت می کند.

به گزارش عصر بانوان، انسیه خزعلی در همایش زیست عفیفانه رویداد ملی گوهرشاد که همزمان در مناطق آزاد سراسر کشور برگزار می شود در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: مساله حجاب و عفاف یکی از مسائلی است که در جنگ بزرگ شناختی و برنامه ریزی و سرمایه گذاری وسیع دشمن قرار گرفته است . این به معنای تهی کردن و تغییر دادن هویت دینی و ملی یک ملت برای تسخیر آن سرزمین بدون شلیک حتی یک گلوله است.

معاون رئیس جمهور در امور خانواده با بیان اینکه سلاح جنگ سایبری مانند سلاح اتمی بی صداست تا جایی که می تواند به طور کامل ملتی را نابود کند ، اظهار داشت : از هر نابودی خطرناک تر قرار گرفتن در سمت مدافع دشمن است. به این معنی که اگر در جنگ فیزیکی سربازی با گلوله دشمن از دست می رود، در جنگ شناختی ، سایبری و ترکیبی یکی از این سربازان به جبهه دشمن می پیوندد و افراد دیگری را نیز با خود هماهنگ و همراه می کند که تبعات و تلفاتش بیشتر از جنگ فیزیکی است .

خزعلی اضافه کرد : آمریکا در سال ۲۰۱۹، ۱۰ میلیارد دلار برای جنگ سایبری تعیین و در نظر گرفت و هرسال ۱۰ درصد بر این اعتبار افزود که نشان از اهمیتی این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه این جنگ جدیدی نیست و به عنوان حربه پنجم از آن یاد می شود تاکید کرد : خداوند نیز می خواهد از جنگ شناختی علیه دشمن استفاده کنیم اما ما عمدتا در موضع پدافندی قرار داریم درصورتی که خداوند می خواهد ما در مرحله آفندی باشیم. این وظیفه ماست که جلودار این جنگ باشیم و از این توان و هنر استفاده کنیم .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما از هنر در جایگاه خود بدرستی بهره نگرفته ایم ، اظهار داشت : ما به درستی از  فیلم ، کلیپ و تصاویر زیبا برای نشان دادن فرهنگ و ارزشها خود استفاده نکردیم ولی دشمن از این حربه به خوبی استفاده کرد لذا وظیفه داریم در خط مقدم این جنگ حرکت کنیم .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد : دشمن توانسته در این جنگ پیشروی کند که از جمله آنها مساله حجاب و عفاف است که با کوچک نشان دادن و تحقیر حجاب ، جایگزین کردن ضد ارزشها ، معرفی زن بعنوان کالا و ابزار بتواند ذوق و شناخت و اعتقادات ما را زیر سوال ببرد.

وی خاطر نشان کرد : ما نیاز داریم که با رصد و تحلیل شناختی و برنامه ریزی در این جهت عملیات شناختی دشمن را خنثی کنیم و انفعالی حرکت نکنیم بلکه جلودار و پیشران باشیم . در سند تحول ، زن و خانواده یکی از مواردی که مطرح می شود پیشران و پیشقدم بودن و منفعل عمل نکردن و حرکت ساز بودن در جامعه است .

خزعلی با اشاره به تاکید رهبری بر روایتگری با تکیه بر افندی ، تبیین و پدافندی گفت : ما وظیفه داریم در بخش حجاب و بهره گیری لازم از هنر را داشته باشیم . ما بدنبال روابط پاکی هستیم که در مرحله اول به نفع بانوان سپس خانواده و پایداری و صمیمیت و مودت خانوداهاست این همان چیزی است که دشمن می خواهد از ما بگیرد و اکتفا به یک قدم و دو قدم نمی کند .

وی افزود : غرب بسیار جلوتر حرکت کرده و می خواهد مساله خانوداه های همجنس را باب کند لذا اگر سنگر اول را از دست دادیم باید منتظر باشیم سنگر های دیگر را از دست دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد : باید با برنامه ریزی هنرمندانه ای که در بخش های فرهنگی انجام می شود الگوهای موفقی که ضمن حفظ ارزشها و حجاب و عفاف توانسته برای زن در جامعه نمونه اعلی ارائه دهند را معرفی کنیم . با توجه به اینکه کارفرهنگی نیاز به همراهی زن و مرد و کل جامعه دارد همه باید این حساسیت را درک کرده و از همه وسیله ها برای این امر فرهنگی کمک گیرند.