حفظ و تحکیم بنیان خانواده مورد توجه ویژه رییس جمهور است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نگاه رییس جمهور ارتقای جایگاه زنان و حفظ و تحکیم بنیان خانواده است و باید زنان را به عنوان محور قرار داد و در سند تحول، زنان به عنوان تحول آفرین مطرح شده‌اند

انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست نمایندگان منتخب حوزه بانوان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان جوان است و بیشترین نیروی کار، ابداع و توانمندی را بویژه در حوزه زنان به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: بانوان سیستان و بلوچستان تاکنون کارهای خوبی انجام داده‌اند که در این زمینه آماده پشتیبانی و حمایت هستیم و باید در مساله زنان سرپرست خانوار و مشکلات موجود خود مردم نیز ورود کرده و دولت در این زمینه نقش حمایتی دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: یکی از برنامه‌های دولت حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و خانواده محور است که در معاونت بانوان ۱۴ گروه برای ارتباط با مردم ایجاد شده و امیدواریم با همکاری حوزه بانوان سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف دیده شود.

وی بیان کرد: معاونت زنان سال گذشته در هشت محور برنامه ریزی داشته که امیدواریم گزارش عملکرد بانوان این استان سرآمد گزارش بانوان سراسر کشور باشد.

خزعلی با بیان اینکه دولت آماده حمایت از صنایع بویژه صنایع دستی است، گفت: در این خصوص نگاه ویژه‌ای به روستاها صورت گرفته و مقرر شده هفت استان کشور تعاملاتی در زمینه صنایع دستی داشته باشند که سیستان و بلوچستان نیز در این موضوع دیده شده است.

وی افزود: در بحث ازدواج افراد نابالغ نیز کارهایی در حال انجام است و در این زمینه عوامل قومی و خرده فرهنگ ها نقش موثری دارند و باید بانوان و متولیان فرهنگ در این مسیر همراه و همگام باشند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهارداشت: بحث غربالگری زنان باردار حذف نشده بلکه از اجباری شدن آن کاسته شده و برای زنان بالای ۳۵ سال و یا کسانی‌که در خانواده فرد معلولی دارند باید حتما انجام شود.
وی ادامه داد: دولت در یکسال گذشته با وجود بدهی ها و مشکلاتی که از دولت قبل تحویل گرفته و شرایط سخت مانند ارز ترجیهی و حذف آن و بالارفتن قیمت دلار بخوبی مسائل را کنترل کرده و همچنان با جدیت پای کار است و توانسته تورم ۶۰ درصدی سال گذشته را به ۴۰ درصد برساند که امیدواریم شاهد تثبیت و کاهش قیمت ها باشیم.
خزعلی گفت: رییس جمهور همواره تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام دارند و در این زمینه خوشبختانه اقدامات خوبی تاکنون در استان ها صورت گرفته و پروژه های نیمه تمام یا به پایان رسیده و یا در حال اتمام هستند که این مهم نشان از مدیریت صحیح در کشور است.

وی افزود: راه اندازی پارک بانوان زاهدان باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا جای بسی تاسف است که برخی امکانات در این استان پهناور محدود است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به بحث معادن نیز اشاره و بیان کرد: معادن سیستان و بلوچستان از طرفیت بسیار خوبی برخوردار است.