حضور تیم های کشتی سه کشور برای مسابقات کشتی جهان پهلوان تختی در مازندران  

رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: حضور سه تیم خارجی در مسابقات بین‌المللی کشتی بزرگسالان جام تختی قطعی شده و این احتمال وجود دارد که یک تیم خارجی دیگر نیز در این مسابقات حضور یابد.   عسگری محمدیان اظهار کرد: در چهل‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان‌پهلوان غلامرضا تختی که قرار است روزهای پایانی […]

رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: حضور سه تیم خارجی در مسابقات بین‌المللی کشتی بزرگسالان جام تختی قطعی شده و این احتمال وجود دارد که یک تیم خارجی دیگر نیز در این مسابقات حضور یابد.

 

عسگری محمدیان اظهار کرد: در چهل‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان‌پهلوان غلامرضا تختی که قرار است روزهای پایانی این هفته به میزبانی تنکابن برگزار شود دست‌کم سه تیم خارجی حضور می‌یابند.

وی افزود: تا کنون تیم‌های کشتی آزاد ارمنستان، تاجیکستان و گرجستان برای حضور در این مسابقات وارد کشور شده‌اند و این احتمال وجود دارد که ترکیه نیز به جمع تیم‌های خارجی این مسابقات اضافه شود. البته حضور ترکیه هنوز قطعی نشده است.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: ارمنستان با ۲۱ کشتی‌گیر از جمله چهره‌های عنوان‌دار کشتی این کشور به مازندران آمده است. آرسن هاروتونیان قهرمان اروپا، وازگن توانیان قهرمان جهان، نارک هاروتونیان نفر دوم زیر ۲۰ سال اروپا، مانول خنزرسیان نفر دوم اروپا، هرایر علی خانیان نفر دوم ارتش‌های جهان و نفر دوم زیر ۲۳ سال اروپا، آرمان آندراسیان قهرمان ارتش‌ها و نفر دوم اروپا، هراچیا مارکاریان نفر دوم زیر ۲۳ سال اروپا، نوریک هاروتونیان نفر سوم زیر ۲۳ سال اروپا و آرمان آواکیان نفر سوم زیر ۲۳ سال جهان در این مسابقات روی تشک می‌روند.

وی اظهار کرد: تیم تاجیکستان نیز با سه کشتی‌گیر و تیم کشتی آزاد گرجستان نیز با ترکیب اصلی و کامل برای حضور در مسابقات جام تختی به ایران آمده‌اند. حضور تیم ملی کشتی امریکا در این مسابقات نیز به دلیل همزمانی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد امریکا با مسابقات جام تختی منتفی شد.

محمدیان افزود: علاوه بر کشتی‌گیران خارجی، ۱۱۰ کشتی‌گیر ایرانی که توانستند سهمیه حضور در مسابقات جام تختی را کسب کنند نیز در این رقابت‌ها حضور می‌یابند.

رئیس هیئت کشتی مازندران یادآور شد: این هفتمین بار است که مازندران میزبانی مسابقات معتبر و بین‌المللی جام تختی را به عهده می‌گیرد. ضمن این که نخستین دوره مسابقات جام تختی نیز سال ۱۳۵۸ به میزبانی مازندران برگزار شده بود.

مسابقات بین‌المللی کشتی بزرگسالان جام تختی به عنوان یکی از مراحل چرخه انتخابی تیم ملی قرار است از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در تنکابن برگزار شود. این رقابت‌ها مرحله چهارم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان محسوب می‌شود و هیچ کشتی‌گیری خارج از لیست اعلام شده حق شرکت در این مسابقات را ندارد.