حادثه قطار در طبس و اعلام جزئیات فوتی ها و مصدومان 

قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه - ۱۸ خرداد - در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد؛ این حادثه بر اساس اعلام اورژانس یزد تاکنون ۲۱ فوتی داشته است.

راه آهن جمهوری اسلامی صبح امروز از برخورد قطار مسافربری طبس – یزد با یک دستگاه بیل مکانیکی خبر داد که موجب خروج قطار از ریل شد. بلافاصله پس از اعلام حادثه نیروهای امدادی از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان و یزد برای کمک به مصدومان حادثه به شهرستان طبس اعزام شدند.

قطار مسافری مشهد به یزد، ۳۴۸ مسافر داشت

در لحظات اولیه حادثه تعداد مصدومان ۱۰ نفر و تعداد جان باختگان ۱۰ نفر اعلام شد که با اعزام نیروهای امدادی و عملیات نجات مصدومان تعداد آنها به ۵۰ نفر افزایش یافت. مصدومان این حادثه برای مداوا به مراکز درمانی شهرستان طبس اعزام شدند. آخرین خبر اینکه  استاندار خراسان جنوبی به محل حادثه خروج قطار مسافربری مشهد به یزد رفت.

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، یزد و فرماندار طبس پیگیر آخرین وضعیت مصدومان و بازماندگان حادثه ریلی طبس شد و دستوراتی برای بررسی علل حادثه صادر کرد.

«آیت الله سید ابراهیم رئیسی» پس از جلسه هیات دولت در تماس با استاندار خراسان جنوبی، یزد و فرماندار طبس بر بسیج همه امکانات برای امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در طبس تاکید کرد.

رئیسی با تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه تلخ، برای آنان از درگاه خداوند صبر و اجر مسالت کرد.

رئیس جمهور در جلسه امروز صبح هیات دولت و پس از اطلاع از ابعاد مختلف این حادثه به وزیران کشور و راه و شهرسازی ماموریت داد تا علل خروج قطار از ریل را بررسی و با عوامل بروز چنین حوادث تلخی برخورد شود تا دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.

وزیر کشور نیز در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد. هم اکنون علاوه بر استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی-امنیتی استاندار یزد هم در محل حادثه حضور دارد و وزیر کشور نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، عازم منطقه شده است.

به گفته سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، با توجه به شدت جراحت برخی مصدومان و اینکه هویت برخی از اجساد قابل شناسایی نیست.

بر اساس اعلام راه آهن جمهوری اسلامی، این قطار ۱۱ واگن داشت که ۵ واگن در حادثه امروز از ریل خارج شدند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.