جشنواره گل محمدی دودانگه ساری به ایستگاه ششم رسید

دبیر ششمین جشنواره گل محمدی دودانگه ساری از برپایی این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب ۹۵ غرفه برپا و شاهد حضور گسترده مردم در این جشنواره هستیم.

علی رمضانی پاجی دبیر ششمین جشنواره گل محمدی دودانگه ساری اظهار کرد: سابقه کشت گل محمدی به دوران قاجار می رسد که سالارافخم یکی از اربابان‌ منطقه دودانگه گل باغی به مساحت ۱۰ هکتار در منطقه داشتند.
وی افزود: از سال ۹۰ کشت گل محمدی در منطقه احیا شد و ششمین جشنواره گل محمدی دودانگه ساری امسال برگزار شد.
رمضانی پاجی افزود: با توجه به اینکه ارتفاع بالای هزار متر مناسب کشت گیاهان محمدی است، تاکنون ۲۵۰ هکتار از سطح شیب‌دار منطقه دودانگه به کشت گل محمدی اختصاص یافت.
دبیر ششمین جشنواره گل محمدی دودانگه ساری اظهار کرد: هدف اصلی جشنواره ایجاد توسعه کشت گل محمدی و هدف بعدی فروش گل محمدی و گلاب های دودانگه و اشتغال زایی در این بخش است.
وی گفت: ششمین جشنواره گل محمدی دودانگه ساری در قالب ۹۵ غرفه در بخش صنایع دستی، گل و گلاب و موادغذایی و سوغات استان‌ها راه اندازی شد تا در راستای نهادینه کردن فرهنگ اشتغال و توسعه اقتصادی در منطقه گام برداریم.
رمضانی گفت: استقبال خوبی از ششمین جشنواره گل محمدی دودانگه ساری انجام شد و انتظار است که با حضور بومیان، هم استانی ها و گردشگران و مسافران شاهد پویایی بیشتر در این جشنواره باشیم.