توسعه مازندران در گرو کار جمعی و همدلی است

استاندار مازندران‌گفت: مهمترین راه برون رفت از مشکلات اتحاد و همدلی است و در مازندران باید با کار جمعی فرهنگ مشارکت و همدلی را افزایش و مسائل کلان استان دیده شود و توسعه ایجاد شود.

عصربانوان؛ مریم نظری/
سید محمود حسینی پور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرق مازندران به میزبانی انستیتو دخانیات تیرتاش گلوگاه اظهار کرد: بواسطه تلاش و زحمت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مراکز اقتصادی فعالیت را در شرق مازندران داریم.
وی افزود: ۷ همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در مازندران برنامه ریزی شد و فینال همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در اسفندماه برگزار می شود.
استاندار مازندران گفت: ۴۳ سال انقلاب اسلامی ایران با اراده رونی توانست در دنیایی که با محوریت امپریالیسم زورگو و جریانی که در مقابل تفکر اسلام ایستاده است و توانستیم بعنوان کشور مستقل و بدون وابستگی با اراده تمدنی و تاریخی شرایطی را ایجاد کنیم که دشمن نتواند بر اراده ما کارساز باشد.
حسینی پور افزود: هر آنچه که دشمن و سرکردگان داشتند علیه جمهوری اسلامی ایران بکار گرفتند و با تحریم آمریکا و دشمنان ‌، ایران اسلامی برقرار نکند و متوقف نشد  و قدرت اول منطقه شد.
وی با بیان اینکه عثمانی و عربستان  رقیب همیشگی ما بودن، خاطرنشان کرد: ایران در شرایط تحریم ابرقدرت منطقه شد و امروز روسیه در جنگ نیازمند تسلیحات ماست.
حسینی پور گفت: بزرگترین‌جنگ سایبری علیه ایران در ماههای اخیر انجام شد تا مردم را با افکار خود همراه کنند اما نشد و مردم این‌انقلاب را از جنس خود می دانند و ایران اسلامی مقتدر ایستاده است.
استاندار مازندران افزود: در حوزه اقتصادی دشمن تمام راهای اقتصادی را بست اما تولیدکنندگان  و فعالان اقتصادی کشور با همت و غیرت راه را بر دشمنان در عرصه اقتصادی بستند و دشمن ناکارآمد شد.
وی یادآور شد: تجار و بازرگانان و صادرکنندگان ما با وجود اینکه دشمن با همه توان وارد شد، ایستادند و باید قبول کرد وقتی خواستیم ابرقدرت شویم باید هزینه پرداخت کنیم.
نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهار کرد: مازندران در عرصه بزرگ در خط مقدم مبارزه اقتصادی با اجانب بود و قدم های بلندی برداشته شد و در تولید برخی تولیدات مقام اول کشور را داریم و در شرق مازندران نراکز مهمی داریم که سرداران عرصه اقتصادی فعال هستند.
حسینی پور گفت: فرصت هایی در منطقه داریم که باید احیا شوند و خداوند نعمت خود را تمام کرد و بهترین خاک، آب، هوا و جغرافیا، کریدور شمال جنوب در منطقه شرق وجود دارد.
وی بیان داشت: نگاه به غرب موجب شد که ظرفیت های شرق به فعل تبدیل نشود و اکنون بازار وسیعی داریم که محوری ترین منطقه در توسعه اقتصادی هستیم.
استاندار مازندران گفت: ارتباطات با بازار شرق و ورود مرکبات به چین و روسیه و کیوی به هند و برنج به روسیه در حال بازگشایی است و مهمترین بندرامیرآباد در منطقه است و ۹۰ درصد ظرفیت خوابیده و باید فعال شود.
وی ادامه داد: ظرفیت بزرگ صنعت در شرق داریم و صمت باید در توسعه صنعت وارد و صنابع تبدیلی اولویت اول ماست و نباید تولیدات محصولات کشاورزی دچار خلل شود و باید تولیدات تبدیل و به فروش برسد.
حسینی پور گفت: ۱۵ محصول تبدیلی از برنج استحصال می شود که شرایط خوبی است و گلوگاه برند انجیر است و باید با صنایع تبدیلی از غفلت ها خارج شویم.
وی افزود: فعال کردن ۵۰۰ روستای مازندران با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و شرایط زیستی باید کمک کار روستاها باشیم و تسهیل گر باشیم  و ۹۵ درصد روستاهای ما گاز دارند.
استاندار مازندران گفت: اینترنت پر سرعت، بهداشت و .. در روستاها داریم و باید بافت روستاها افزایش و اکنون ۲ هزار واحد دامداری ۱۰۰ راسی با همکاری شرکت لبنیات مازندران دایر شد.
به گفته حسینی پور،  امسال ۷۰ درصد کاغذ چاپ کتاب مدارس از مازندران بود و اکنون صادرکننده کاغذ هستیم.
وی افزود: مردم درختان مدنظر کارخانجات کاغذ بکارند تا از واردات جلوگیری شود.
استاندار مازندران اظهار کرد: ظرفیت بزرگ بازار چین و هند و روسیه را داریم و می توانیم در کنار همه فعالیت ها، ظرفیت‌گلخانه ای ایجاد کنیم.
حسینی پور گفت: فرهنگ‌کار جمعی در مازندران نداریم و مردم به کار فردی رغبت دارندو خرماکلا قائمشهر امروز با یک برند صادرکننده شد و روستای حرفه ای شدند.
وی خاطرنشان کرد: در گردشگری تا زمانی که شرکت‌های گردشگری واگرایی دارند موفق نمی شویم و باید فرهنگ مشارکت و همدلی را افزایش و مسائل کلان استان دیده شود و هر سرمایه‌گذاری اولویت اول را مردم‌متطقه بدانند.
وی افزود: یکی از موانع بزرگ سرمایه‌گذاری صدور مجوز پروانه ها بود که تا دو سال طول می کشید و امروز با پنجره واحد هر سرمایه‌گذاری در مازندران می تواند از  ۱۶۲ فرصت سرمایه‌گذاری در شرق مازندران استفاده کنند و حداکثر یکماه مجوز صادر خواهد شد.
به گفته حسینی پور، آخرین پیچ انقلاب اسلامی و گذر از فشار اقتصادی را پشت سر می گذاریم.
وی افزود: ۱۳۰ میلیارد پول مردم ایران در بانک های خارجی بلوکه شده و امروز همه کشورها با پول عربستان علیه ایران هزینه می کنند و  جوانان ایرانی موشک و صنعت هسته ای ساختند و خار چشم شان هستند.
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد عقب ماندیم چون فرماندهی متمرکز در کشور نداشت و اقتصاد در دست دولت‌ها بود و امروز دولت سیزدهم با سیاست های مهم رهبری وارد شد.
وی گفت: قرارگاه دانش بنیان در مازندران راه اندازی شد تا دانشگاه‌ها با صنعت ارتباط داشته باشند و برنج پر محصول مازندران سیاست گذاری شد و باید بر روی الگوی کشت و ذائقه مشتریان کار کنیم تا عقب نمانیم.
حسینی پور افزود: ایران اسلامی مظلوم است چرا که امپراطوری رسانه ای در اختیار غربیان است ، اما ما اقتدار اول منطقه هستیم.
استاندار مازندران گفت: امروز دولت و استاندار و مدیران در خدمت مردم هستند و اولویت اول ما اقتصاد است و همه دستگاه‌ها با همه امکانات پشت سر تولید کنندگان هستند، اشکالاتی وجود دارد و باید با تعامل برای رفع مشکلات استفاده کرد.
وی یادآور شد: ما مردم کوفه نیستیم و شیعیان ایران تاریخ شان مشخص است و با وجود جنگ ۸  ساله و ترورها