تصویب تغییر ساعات کاری ادارات  

سخنگوی دولت گفت: بنا بر پیشنهاد وزارت نیرو در جلسه هیات دولت، تغییر ساعات اداری از تاریخ ۲۱ خرداد تا ۳ شهریور از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ در سراسر کشور تصویب شد.

به گزارش عصر بانوان به نقل از فارس، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خرداد) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سانحه قطار مسافر بری مشهد – یزد را که به کشته شدن برخی از هموطنان عزیز ما انجامید تسلیت عرض می‌کنم. امیدواریم شاهد تکرار چنین حوادث ناگوار و ناراحت کننده‌ای برای ملت نباشیم. با بررسی عوامل بروز این حادثه هرچه سریع‌تر باید هم علل این حادثه روشن گردد و هم از تکرار چنین حوادثی پیشگیری شود.

وی ضمن تبریک هفته محیط زیست در رابطه با مصوبات امروز هیئت وزیران عنوان کرد: هیئت وزیران مصوبات متعددی در این جلسه و جلسه قبلی داشت. بنده به دو مصوبه که عموم مردم و جامعه سوالات بیشتری در خصوص آن دارند، اشاره می‌کنم. امروز آئین نامه ناظر به قانون رتبه بندی معلمان در هیئت وزیران مطرح شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این پیشنهاد اولیه این آیین نامه از سوی وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تقدیم دولت شده بود. کمیسیون مربوطه در دولت ۷ جلسه در این زمینه تشکیل داد و در کمیسیون‌های فرعی نیز این آئین نامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه معلمان و شان معلمان در میان آحاد مردم و توجه دولت به حفظ و ارتقاء شان معلمان و جامعه فرهنگیان، موضوع با دقت مورد بررسی قرار گرفت تا آئین نامه منطبق بر قانون تهیه شد تا هرچه بیشتر جایگاه این عزیزان رعایت شود.

وی اضافه کرد: به تفصیل در جلسه دولت در خصوص بخش‌های مختلف آئین نامه این قانون بحث شد. کلیات این آئین نامه به تصویب هیات وزیران رسید. تا وزارت آموزش و پرورش بتواند در چارچوب این آئین نامه به سمت اجرای این قانون هرچه سریع‌تر و کیفی‌تر حرکت کند.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه دیگر هیئت دولت، گفت: مصوبه دیگری که امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید و آثار آن نیز مهم است، بحث اصلاح ساعات کاری اداری به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم تابستان است. استانداری تهران و وزارت نیرو در این زمینه پیشنهادی ارائه کرده بودند. پیش از این هم ما مصوبه‌ای داشتیم که برخی از اختیارات به استانداران برای مدیریت ساعات کاری در جهت اصلاً وضعیت مصرف برق به ویژه در محیط‌های اداری اعطا شده بود.

بهادری جهرمی اضافه کرد: امروز یک مصوبه عمومی برای کل کشور بنا به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب رسید که ساعات اداری از تاریخ ۲۱ خرداد ماه تا تاریخ سوم شهریور ماه از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ در تمام ادارات کشور باشد. طبیعتاً در مورد بخشی از ساعت کاری که به واسطه این تغییر ساعت کاهش پیدا می‌کند، از سوی مقامات مربوطه در خلال سایر ساعات هفته باید جبران صورت گیرد تا خللی در ارائه خدمات اداری پیش نیاید.

وی ادامه داد: تصمیماتی در راستای همان مصوبه قبلی در زمینه مدیریت مصرف برق در حوزه صنایع و کشاورزی هم داشتیم که این دو حوزه با هماهنگی و همکاری متولیان خود این حوزه صورت می‌گیرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: توافقی با کشاورزان محترم و وزارت صنعت معدن و تجارت با وزارت نیرو و وزارت نفت صورت می‌گیرد تا هرچه می‌شود، خللی به حوزه تولید وارد نشود و برق مورد نیاز کشاورزی و صنعت تامین شود و در عین حال اولویت به بخش خانگی داده شود تا شاهد قطعی برق‌های خانگی نباشیم. اگر بتوانیم با همکاری همه مردم در مسیر مدیریت مصرف حرکت کنیم، شاهد قطعی دیگر نخواهیم بود.

بهادری جهرمی اضافه کرد: بنده تاکید می‌کنم که این یک دستاورد همگانی خواهد بود و یک وعده نیست. برنامه ریزی هایی می‌شود و در صورتی که هم مردم در مصرف خانگی مدیریت مصرف داشته باشند و هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی همکاری لازم در مدیریت مصرف صورت گیرد، می‌توانیم جلوی تکرار خاموشی‌های سالیان گذشته را بگیریم. اگر هم این همکاری موثر صورت نگیرد، نمی‌توان به نتیجه رسید.