ترمز تولید لباس‌های نا مناسب را بکشید

بهتر است ترمز تولید لباس هایی که ترویج دهنده بی بند و باری و ولنگاری در جامعه است کشیده شود و لباس های بهتری متناسب با پوشش اسلامی مردان و زنان تولید شود. چراکه این موضوع همه جامعه را در برمی‌گیرد.

با گشتی کوتاه در شهر متوجه اوضاع نامناسب حجاب و پوشش بانوان و آقایان در سطح جامعه می‌شوید. اگر گذرتان به بازارها و پاساژها و اماکن فروش بیفتد که به وضوح شاهد ترویج فرهنگ غربی و بی‌بند و باری می‌شوید. پاساژهای به اصطلاح «لاکچری» که نقش عمده‌ای در این وضع نا به سامان دارند. این فروشگاه‌ها عرضه لباس، مانتوهای جلو باز و شلوار زاپ دار، پاره، بدن نما را به فروش می‌رسانند. گاهی هم افرادی با لباس‌های دارای علائم شیطان‌پرستی و مبتذل می‌بینیم که خجالت‌مان می‌آید برگردیم و دوباره نگاه‌شان کنیم.
در واقع برخی از واحدهای صنفی فروش پوشاک زنانه و مردانه با نادیده گرفتن قوانین، ضوابط، مقررات و شئونات اسلامی و سوء استفاده از نبود نظارت لباس‌هایی می‌دوزند که نپوشیدن آن بهتر از پوشیدنشان است! شاید شما هم یکی از افرادی باشید که از پوشش‌های مردان و زنان در جامعه امروزی‌مان گله و انتقادی داشته باشید. پوششی که گاهی موجب خجالت‌مان هم شده است.
در همین راستا پویشی در فارس من به ثبت رسیده مبنی بر آموزش طراحی و دوخت لباس اسلامی به خیاطان؛ در این پویش آمده: «افراد متخصص پوشش و کیفیت لباس، برای پوشش اسلامی مردان و زنان کشور متناسب با سلیقه مشتری باید به خیاطان کشور طراحی و دوخت لباس اسلامی را آموزش دهند تا از بی‌بندوباری و ولنگاری در حوزه پوشاک جلوگیری شود.»
با ثبت کننده این پویش تماس گرفتیم. او ضمن اینکه پوشش جوانان و مردان و زنان امروزی را مورد نقد و انتقاد قرار می‌دهد، می‌گوید: «مانتوهای بی‌دکمه، شلوارهای مردانه فاق کوتاه، شال و روسری کوتاه یا نازک که درست موها را نمی‌پوشاند، نه تنها شکل زیبایی را در جامعه امروز به وجود نیاورده بلکه برعکس موجب زشتی جامعه هم شده است.»
این مخاطب «فارس من» می‌گوید: «بهتر است ترمز تولید لباس‌هایی که ترویج دهنده بی‌بند و باری و ولنگاری در جامعه است کشیده شود. لباس‌های بهتری متناسب با پوشش اسلامی مردان و زنان تولید شود. همچنین نظارت بیشتری بر تولید لباس‌ها شود. و خیاطان کشور طراحی و دوخت لباس اسلامی را آموزش ببینند. چراکه این موضوع همه جامعه را در برمی‌گیرد.»
ویی در پایان می‌گوید: «ممنون که فرصتی در اختیار ما می‌گذارید تا مطالبات خود را در جایی بیان کنیم. این موضوع مفید است. بهتر است ساکت نباشیم. چراکه این جامعه ماست و هر کدام‌مان در آن مسئول هستیم.»