تامین و بهسازی آب آشامیدنی ۲۰۰ روستای مازندران

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران گفت:‌ تامین و بهسازی آب آشامیدنی ۲۰۰ روستای استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون با اقدامات جهادی صورت گرفته انجام شد.

بهزاد برارزاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از میان این روستاها، ‌ برخی نقاط در آغاز فعالیت دولت سیزدهم حتی فاقد آب بهداشتی و تاسیسات آبرسانی لازم بودند.
وی ادامه داد: دراین مسیر کادر اجرایی آب و فاضلاب مازندران با تلاش هایی که از خود نشان دادند توانستند عملیات آبرسانی در مناطق روستایی دورافتاده و صعب العبور مازندران را انجام دهند و شبکه آبرسانی را در این مناطق راه اندازی کنند.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران اجرای طرح های آبرسانی در مناطق صعب العبور و دوردست در استان را نشانه توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار دانست.
وی خاطر نشان کرد: با تلاش نیروهای عملیاتی این شرکت، در ۲.۵ سال گذشته عملیات بهسازی تاسیسات آبرسانی درسطح ۲۰۰ روستای مازندران به پایان رسید که اقدامی بی‌سابقه در طول فعالیت این شرکت به شمار می رود.
شرکت‌ آب و فاضلاب مازندران از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴۸۵ طرح آب رسانی با سرمایه گذاری هشت هزارو ۷۳۴ میلیارد ریال که از این میزان پنج هزارو ۶۷۲ میلیارد ریال در بخش روستایی و سه هزارو ۶۲میلیارد ریال در حوزه شهری عملیاتی شده است.
با توجه به بالا بودن تعداد روستاهای ادارای تنش آبی و فاقد تاسیسات آب رسانی در مازندران با پیگیری و همکاری دولت سیزدهم، تفاهم نامه همکاری بین استانداری و ستاد محرومیت زدایی سپاه کشور برای آبررسانی به یکهزارو ۳۵۰ روستای استان با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده است که در دست اجرا است.
شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.
منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب تامین می‌شود.