بیش از نیمی از مدارس مازندران دارای نماز خانه مستقل است/ برگزاری اجلاسیه نماز مازندران با حضور حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور

مدیر کل  آموزش وپرورش مازندران گفت: از تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه مازندران، ۲ هزار و ۷۲۹ مدرسه دارای نمازخانه‌مستقل هستند.

به گزارش عصر بانوان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، «حسین کمالی» در این‌مراسم با بیان اینکه تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، مستلزم مشارکت و حضور فعال همه دستگاه‌های اجرایی است ، اظهار کرد: آموزش و پرورش هم به عنوان کانون این فعالیت‌ها برای موفقیت در تربیت دینی و تربیت اخلاقی و عبادی به کمک و همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها نیاز دارد.
 
مدیر کل آموزش وپرورش مازندران افزود: هرچند تعداد افرادی که با اغتشاشات همراهی کردند، اندک بودند اما ما باید روش‌های نوین تربیت دینی و پرورش فکری و فرهنگی را جایگزین روش‌های سنتی کنیم تا در این مسیر موفق‌تر از گذشته باشیم.
 
وی افزود: تجربه نشان داد اگر جامعه و خانواده به موضوع قرآن و نماز توجه جدی داشته باشد حتماً نوجوانان و جوانان از بسیاری از آسیب‌ها و گزندهای تربیتی  و اجتماعی مصون می‌مانند.
 
کمالی گفت: برابر بندهای سند تحول بنیادین که بر تربیت تمام‎ساحتی تأکید دارد و همچنین برابر بخشنامه‌های وزارتی، موضوع نماز در دانشگاه فرهنگیان و همچنین در مدارس هر سه مقطع کانون توجه ما قرار دارد.
 
وی افزود: استان مازندران ۵۲۱ هزار دانش‌آموز دارد که در ۴۲۰۰ مدرسه در سه مقطع درس می‌خوانند و ۳۴ هزار معلم و کارمند و ۲۲ هزار معلم و کادر آموزشی در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان  مشغول به تحصیل و آموزش هستند و مدیریت بر این‌همه منابع انسانی، وظیفه مهم و تکلیف سنگینی است.
 
کمالی بیان داشت: از مجموعه مدارس استان ۲۷۲۹ مدرسه ما در استان نمازخانه مستقل دارند و ۱۰۵۶ مدرسه نمازخانه کلاسی و چندمنظوره دارند که فریضه نماز جماعت در این کلاس‌ها برگزار می‌شود ضمن اینکه ۷۴۰ مدرسه، امام جماعت روحانی دارند که در قالب «طرح امین» فعال هستند و در بقیه مدارس، همکاران فرهنگی، مدیران یا خود دانش‌آموزان امام جماعت می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه ۹۵ مدرسه در دستِ تکمیل در مازندران داریم، خاطر نشان کرد: در این بخش نیازمند کار جهادی و همت مضاعف هستیم و از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در این مراسم حضور دارند می‌خواهم در تکمیل نمازخانه این مدارس که تا این لحظه بخش‌هایی از آن تکمیل شده است، مساعدت کنند تا در این کار خیر سهیم باشند.
کمالی همچنین گفت: آموزش و پرورش مازندران در مسابقات مختلف کشوری اعم از انشای نماز تا مسابقات احکام و سایر موضوعات پرورشی، حائز رتبه‌های برتر است و زنگ نماز هم در مدارس، مورد توجه مدیران قرار دارد و در مرکز استان هم به اتفاق نماینده مقام معظم رهبری به‌طور مستمر و هفتگی در مدارس حاضر می‌شویم و ضمن اقامه نماز جماعت، مواردی در این خصوص برای افزایش آگاهی دینی دانش‌آموزان طرح می‌شود.
 
وی در پایان از حضور صمیمانه  استاندار  و معاونین و همه مدیران، مسئولان و روحانیون و همه فرهنگیان در این اجلاسیه قدردانی کرد.
 
گفتنی است هشتمین اجلاسیه استانی نماز در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، آیت الله محمدی لائینی نماینده مقام معظم رهبری در استان،  سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان،”حسین کمالی” مدیرکل آموزش وپرورش مازندران، سلگی و محبی معاونین استاندار،حجت الاسلام و المسلمین  ابراهیمی دبیر ستاد اقامه نماز استان، فرمانداران و  مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله شهرستان میاندورود برگزار شد و با تجلیل از دستگاه‌های برتر مازندران در  امر نماز خاتمه یافت.