برپایی جشنواره سفره ایرانی در مازندران

جشنواره غذا و سفره ایرانی به مناسبت روز مازندران در شهرستان نوشهر برپا می‌شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران برپایی جشنواره غذا و سفره ایرانی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری بخش خصوصی، فدراسیون گردشگری خوراک و دبیرخانه ملی میز گردشگری خوراک ایران به مناسبت روز ملی مازندران در شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

او با توجه به نقش جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت‌های کشورمان در بخش غذا و نوشیدنی، افزود: امروزه غذا‌های بومی و سنتی یکی از جاذبه‌های منطقه‌ای شمرده می‌شود که با ورود به منو‌های تاسیسات گردشگری و کمیت و کیفیت نحوه ارایه آن می‌تواند در جابه جایی گردشگر نقش موثری ایفا کند.

برزگر گفت: تمامی مراکز عرضه غذا در سراسر کشور شامل رستوران‌ها، سفره خانه‌های سنتی، رستوران‌های مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی، رستوران‌های موجود در مراکز تفریحی و گردشگری و واحد‌های پذیرایی بین راهی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

او از کم‌توجهی به غذا‌های سنتی در منوی تاسیسات گردشگری مازندران انتقاد کرد و افزود: غذا‌های بومی و سنتی جزئی از فرهنگ منطقه شمرده می‌شود توجه به این دستور غذا‌های اصلی و برندسازی آن با نوآوری و خلاقیت تاسیسات گردشگری هر منطقه می‌تواند ضمن حفظ بخشی از فرهنگ بومی کشور موجب معرفی آن منطقه و تاسیسات گردشگری آن شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره سفره ایرانی مازندران می‌توانند همه روزه و در ساعات اداری با شماره ۰۹۱۲۱۱۰۶۰۰۳و۰۹۰۳۱۷۷۱۸۸۱ تماس گرفته و یا به آدرس https://pander.org مراجعه کنند.