معاون رییس جمهور در امور بانوان:

ایجاد مرکز مطالعات زنان در دستورکار دانشگاه کوثر بجنورد قرار گیرد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ایجاد مرکز مطالعات زنان و خانواده در دستورکار دانشگاه کوثر بجنورد قرار گیرد تا مشکلات بانوان این خطه احصا شود.

انسیه خزعلی در بازدید از دانشگاه کوثر بجنورد با اشاره به پتانسیل‌های غیرقابل انکار دانشگاه‌های ویژه خواهران در توانمندسازی بانوان و تاثیر آن در تحکیم ارزش خانواده،گفت: با نگاه ویژه، حمایت و تقویت دانشگاه‌های ویژه بانوان شاهد استواری بیشتر بنیان خانواده‌ خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به قرابت فرهنگی ایران با کشورهای همسایه، گفت: امر بین المللی شدن دانشگاه کوثر با توجه به وجود مشابهت‌های فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه میسر است و این دانشگاه می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی افزود: این معاونت پشتیبانی های لازم را در بخش‌های مختلف دانشگاه، مهارت‌ افزایی بانوان و توانمندسازی آنها انجام خواهد داد.

دانشگاه کوثر بجنورد چهار هزار دانشجو دارد

سرپرست دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد نیز  اظهار داشت: هم اکنون چهار هزار دانشجو در ۲۱ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تک جنسیتی مشغول به تحصیل هستند.

محبوبه معین مقدس گفت: هم اکنون ۷۰ نفر عضو هیات علمی و ۷۰ کارمند در این دانشگاه فعالیت دارند.

وی افزود:  با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور در عرصه علم و دانش، نیاز است زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی بانوان و ایجاد اشتغال آنها فراهم شود.

سرپرست دانشگاه تک جنسیتی کوثربجنورد با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری بانوان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این مرکز  با زیرساخت‌های متناسب با نیاز بانوان در سال جاری تاسیس شده و اولین مرکز تخصصی بانوان در خراسان شمالی است که با هدف حمایت از بانوان خلاق در تلاش است تا نقش نوآوران و کارآفرینان زن تقویت شود و هم اکنون در این مرکز، ۲ واحد فناور با ۱۴ نیرو مستقر شده و پذیرش چهار واحد فناور دیگر نیز در دست بررسی است.

معین مقدس گفت: دانشگاه کوثر از همان ابتدای تاسیس، وجود یک مرکز مطالعات زنان و خانواده را به عنوان یک ضرورت در استان و منطقه حس کرده و در این راستا با حمایت دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان شمالی، تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد همکاری در خصوص تاسیس و راه اندازی این مرکز بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دانشگاه آماده شده که  امضای این تفاهم نامه و تاسیس مرکز مطالعات زنان و خانواده، می‌تواند مسیری کاملا علمی در شناخت، بررسی و حل مشکلات حوزه خانواده و بانوان ایجاد کند.

وی افزود: با حمایت و توجه تمامی مسوولین کشوری و استانی و تمامی اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی دانشگاه، دانشگاه کوثر بتواند به جایگاهی در خور و شایسته خود در حوزه آموزش عالی بانوان ایران اسلامی برسد.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان در خراسان شمالی تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.