معاون‌گردشگری مازندران بیان کرد؛

افزایش ۹۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در بوم گردی های مازندران

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران میزان استفاده مسافران در نوروز امسال از این فضاهای اقامتی را چشمگیر دانست و اعلام کرد: به نسبت مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد افزایش حضور مسافران در اقامتگاه های بوم گردی استان رقم خورده است.

به گزارش عصر بانوان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از اول تا ۱۴ فروردین ماه که پایان فعالیت این ستاد است بیش از ۲۰ میلیون نفر شب اقامت مسافران در این استان انجام شد.
مهران حسنی افزود: روستاهای استان نیز بخش قابل توجهی از حضور مسافران را به خود اختصاص داده اند که بیشتر از ۲۵ درصد مسافران به روستاهای استان می روند.
وی ادامه داد: در همین راستا وجود اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای مازندران برای بسیاری از مسافران جذابیت های خاص خود را دارد و آنها را به سمت حضور در این مناطق کشانده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: در این مدت ۱۲۰ هزار و ۸۱۶ مسافر به تعداد حدود ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت در بوم گردی های این استان اقامت نوروزی خود را سپری کردند که این رقم به نسبت مدت مشابه سال های قبل افزایش و رشد چشگیری داشته است.
وی تعداد اقامت مسافران نوروزی پارسال در اقامتگاه های بوم گردی مازندران را حدود ۶۱ هزار نفر اعلام کرد.
حسنی در خصوص جذابیت اقامت در بوم گردی های مازندران توضیح داد: با توجه به اینکه تمامی واحدهای بوم گردی این استان در روستاها و بدور از هیاهوی محیط های شهری قرار دارند اقامت در آنها تداعی کننده حس خوب و آرامش برای مسافران است و آنها را به این سمت سوق داده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزایش ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی با راه اندازی واحدهای جدید و تغییر سبک و ذائقه مردم به استفاده از فضاهای اقامتی سنتی را اصلی ترین در افزایش میزان اقامت در این فضاها عنوان کرد.
حسنی همچنین به میزان اقامت مسافران نوروزی در خانه مسافران این استان اشاره و تصریح کرد : در این ایام بیش از ۶ میلیون نفر اقامت مسافران در این اماکن داشتیم.
وی تعداد خانه مسافرهای دارای پروانه فعالیت در استان مازندران را حدود پنج هزار واحد اعلام کرد.