با حضور معاون‌محیط زیست کشور اجرایی شد؛

افتتاح اولین خانه محیط زیست مازندران در بهشهر/خانه محیط زیست مکانی برای ترویج اخلاق و وجدان‌محیط زیستی است

معاون‌محیط زیست کشور گفت: خانه محیط زیست مکانی برای ترویج اخلاق و وجدان‌محیط زیستی است و بلید در این بخش فعال تر از همیشه وارد شویم و دوستدار محیط زیست باشیم.

به گزارش خبرنگار عصر بانوان حسن اکبری معاون طبیعی و تنوع زیست کشور در مراسم راه اندازی اولین خانه محیط زیست مازندران در سالن سردار سلیمانی بهشهر و راه اندازی خانه‌محیط زیست در شهرداری بهشهر اظهار کرد:  طبیعت سالم و چشم اندازهای طبیعی آرامش بخش است و داشته های زیست محیطی مازندران بیش از هر نوع رفاهی می تواند آرامش بخش باشد.

وی افزود: تنوع زیستی ارزشمند کشور با توجه به متنوع ترین تنوع زیست محیطی را در منطقه داریم اما به خوبی حفاظت نشد.

به گفته معاون محیط زیست کشور، رودخانه ای که کارکرد طبیعی را خوب انجام دهد در شمال نداریم و جنگل های هیرکانی آسیب جدی دیدند.

وی افزود: از تنوع زیستی ما بسیاری از گونه ها  و عمده تالاب ها خشک شدند و جنگل ها محدود شده و آلودگی ها و فاضلاب و پسماند کشور نگران کننده است.

اکبری گفت: ما دارای آموزه های دینی و سنت و فرهنگ قوی هستیم اما چه شده به این جایگاه رسبدیم و میلیونها گونه سالانه شکار می شوند  آنچه موجب این رفتار شده همان است که منشا بحران زیست محیطی است و اخلاق زیست محیطی کمرنگ است و وجدان‌محیط زیستی در جامعه نهادینه نشد.

این مسؤل یادآور شد:خانه محیط زیست مکانی برای ترویج اخلاق و وجدان‌محیط زیستی است تا چراغ این خانه روشن و پررونق باشد که حضور دوستداران‌محیط زیست مهم است.

وی افزود: به آنچه آگاهی داریم‌ عمل کنیم،  همه‌ می دانیم‌مصرف زیاد انرژی، آب، شکار و.. و امر به معروف و نهی از منکر در محیط زیست مهم است و باید تلاش کنیم تا جامعه محیط زیستی بدون دغدغه داشته باشیم.

اکبری اظهار کرد: توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی میانکاله مهم است و اعتقاد دارم که طبیعت گردی با رعایت اصول، کمک کار حفاظت و توسعه اقتصادی است و زون بندی میانکاله به زودی اجرایی می شود.

وی گفت: جامعه ما مردم با مشکلات عدیده روبرو هستند و رسیدگی به ارباب رجوع مهم است و باید  نگاه گره گشایی داشته و هوای مردم را داشته باشیم.