شهردار بهشهر خبر داد؛

اجرای بیش از ۷۰ درصد دیواره حفاظتی کاخ صفی آبادبهشهر

شهردار بهشهر گفت:  پروژه آماده سازی محوطه تاریخی کاخ صفی آباد با حجم ۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد و بیش از ۷۰ درصد دیواره حفاظتی کاخ اجرایی شد.

یاسر احمدی در گفت وگو با خبرنگار عصر بانوان اظهار کرد: توجه به گردشگری کاخ صفی آباد بهشهر یکی از خواسته هلی مهم شهروندان بود که اکنون پروژه  آماده سازی محوطه تاریخی کاخ صفی آباد با حجم ۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد  و با نهایی شدن آن شاهد تحولی عظیم در بخش گردشگری بهشهر خواهیم بود که تا کنون ۲۰ میلیارد ریال آن اجرایی شده است.
وی افزود:این پروژه در بخش احداث دیواره  حفاظتی ضلع جنوبی و شرقی تاکنون ۷۰ درصد پیشرف داشته است.
شهردار بهشهر گفت:  به منظور تسریع در پروژه آزاد سازی کاخ تاریخی صفی آباد ،نسبت به انعقاد قرار داد ۴۰ میلیاردی با پیمانکار اقدام شده است و کار در حال انجام است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع بازگشایی کاخ صفی آبادبهشهر و اشتیاق شهروندان و گردشگران دربازدید از این منطقه  خاطر نشان کرد:  پیگیر جـدی در اخـذ مطالبات شـهـرونـدان ، به ویـژه بازگشایی کـاخ صفی آبـاد هستیم و تا کنون نیز با هزینه تقریبا ۲۰ میلیارد ریال نسبت به  خرید دوربین اقدام و مراحل اجرای مسیر دسترسی به کاخ در دستور کار می باشد .
احمدی یادآور شد: باغ شهراشرف ،کاخ صفی آباد، باغ تاریخی عباس آباد ، باغ چهلستون و خروج از دیوانخانه تنها گوشه ایی از قابلیتهای بهشهر است که باید به درستی به همگان و به خصوص به گردشگران و جهانگردان شناسانده شود.
وی با بیان اینکه با پیشینه تاریخی و گردشگری بهشهر می توان در این بخش شاهد رشد قابل توجهی در صنعت گردشگری و توسعه اقتثادی بود، خاطرنشان کرد: رشد و انقلاب اقتصادی در زمینه گردشگری نیازمند حمایت مالی است‌.
شهردار بهشهر  همچنین با تاکید بر پتانسیلهای موجودبهشهر ازجمله دریا ،کشاورزی و تاریخ کهن، این سه ظرفیت ارزشمند را گامی مهم برای رشد وتوسعه شهر بعنوان صنعت زودبازده دانست که  مورد توجه جدی است و امیدواریم با کمک نماینده مجلس و مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری در این بخش به رشد قابل توجه برسیم.
احمدی همچنین از تصویب  الحاق عباس آباد به حریم شهر و واگذاری مجموعه تاریخی عباس آباد به شهرداری بهشهر  خبر داد و تصریح کرد:  وجود ظرفیت های گردشگری و فراهم کردن شرایط برای حضور گردشگران و مسافران، مشروط به حفاظت جدی و تخصیص منابع مالی برای نگهداری و ایجاد زیر ساخت‌های لازم  است.