آغاز همایش ملی گردشگری مازندران در بابلسر و لغو رسمی روادید ایران و روسیه

رویداد ملی گردشگری مازندران به همراه نمایشگاه صنایع دستی و کارگروه های تخصصصی و آموزشی با محوریت روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر و با اعلام رسمی حذف روادید گردشگری بین ایران و روسیه در بابلسر آغاز شد.

صادق برزگر مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گردشگری مازندران در مراسم افتتاحیه این رویداد ملی گفت: این همایش که دستاورد سفر تیر ماه استاندار مازندران به روسیه است انجام شد که لغو روادید شهروندان جمهوری اسلامی و روسیه در این همایش اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه ۳۵ غرفه محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان مازندران در این رویداد ملی به نمایش گذاشته می شود، بیان داشت : ۴۳ نوع غذای سنتی مازندران هم در این رویداد ملی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. برگزاری پنل های تخصصی در حوزه گردشگری هم از دیگر برنامه‌های این همایش است.

سفر اواخر تیر ماه استاندار مازندران به روسیه دستاوردهای مهم اقتصادی و گردشگری به همراه داشته که همه موارد در حال تحقق است. تحولات تاریخی منطقه به گونه ای رقم خورد که روابط ایران و روسیه در تاریخی ترین قسمت خود قرار بگیرد و تعامل اقتصادی دو کشور در ابعاد مختلف با استفاده از ظرفیت ممتاز تولیدی و گردشگری مازندران رو به افزایش باشد.
محورهای همایش بین‌المللی گردشگری مازندران با موضوع همایش گردشگری سلامت، گردشگری روستایی و بوم گردی، فرصت سرمایه‌گذاری، صنایع دستی فاخر، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری خلاق و ماجراجویانه و گردشگری کشاورزی قابلیت طبیعت گردی با محوریت روسیه و کشورهای حوزه cis همراه با نمایشگاه صنایع دستی و پنل تخصصی از پنجم تا هشتم مهر ماه در هتل میزبان بابلسر آغاز شد.