آغاز نصب عرشه پُل روستاهای بالادست سد گلورد

روزشماری برای نصب عرشه و سازه پُل روستاهای بالادست سد گلورد در محور بهشهر که بیش از ۵۰ روستا را به هم‌متصل می کند به پایان رسید و با حضور حسینی پور استاندار مازندران عرشه پل روستاهای بالادست سدگلورد نصب شد.

به گزارش عصر بانوان، نصب سازی و عرشه پل روستاهای بالادست سدگلورد که از نظر طول و بزرگی سازه، سومین پل فلزی زیرقوسی کشور است در حالی آغاز شد که براساس آنچه استاندار مازندران اعلام کرده با بازش های اخير شاهد آبگیری مناسب در سد گلورد بودیم و بهره برداری کامل از سد گلورد به ماه‌های پایانی خود نزدیک شده است.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در آیین نصب عرشه پل روستاهای بالادست سد گلورد در محور بهشهر اظهار کرد: این‌پروژه و پل روستاهای بالادست سد گلورد در منطقه بهشهر، پروژه ای ملی و افتخار این دولت مردمی رئیسی است که بیشترین توجه به تامین بودجه پل ارائه شد و کار عمیقی در مهندسی پل انجام شد.
حسینی پور با قدردانی از مدیران، کارشناسان و آب منطقه ای مازندران خاطر نشان کرد: به لطف الهی با بارش رحمت الهی، آبگیری سد به میزان قابل توجهی انجام و تا زمان افتتاح پل، مخزن سد به ۲۰ میلیون لیتر خواهد رسید.
وی افزود: از پروژه های بسیار مهم‌مازندران است که با کار و تلاش فراوان عملیاتی شد و امیدواریم مردم این منطقه که در زمان اجرا زحمات فراوانی متحمل شدند، از این نعمت بهره مند شده و جوانان از این‌پروژه گردشگری متنعم شوند.
استاندار مازندران افزود: این‌پروژه اطمینان بخش امنیت کشاورزی است و شرایط اطمینان بخشی هم در کشاورزی خواهیم داشت.
حسینی پور گفت: طرح گردشگری این‌ پل در حال انجام است و مشاور در حال برنامه ریزی است و دو بال این عرشه پل پیاده راهی دارد که بی نظیر است این‌پل با این کیفیت بی نظیر است و بعد از پایان کار برای جذب سرمایه گذار بخش گردشگری اقدام می شود.
وی افزود: مطالعات گردشگری و طراحی این‌پروژه آغاز شد و می تواند ۲ هزار نفر را به صورت‌ مستقیم و ۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار کند تا همه کشور از این مهم بهره مند شوند.
استاندار مازندران گفت: سد گلورد یازدهمین سد استان مازندران و ظرفیت آبگیری آن ۱۱۵ میلیون لیتر است.
وی افزود: براساس نظرات کارشناسی پیمانکاران و مدیر پروژه و البته شرایط آب و هوایی، پل بالادست سد گلورد در مسیر بهشهر که بیش از ۵۰ روستا را به هم‌ متصل می کند، تا ۲۲ بهمن ماه این‌پروژه به پایان برسد.