عرصه جوانان  و بانوان‌نیازمند توجه بیشتر مسوولان و مجلس است

لایینی کاندیدای شرق مازندران گفت: همواره ادعا کردیم بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و بخش اعظم نیروهای در جامعه هستند اما در عمل اینطور نیست.

محمداسماعیل لایینی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهشهر ،نکا و گلوگاه در گفت وگویی اظهار کرد: مهمترین هدف ما خدمت رسانی به مردم در هر سنگری است و مجلس تنها هدف نیست و تلاش داریم تا با تخصص، تعهد و تجربه برای بهتر شدن امور در شهرستان، استان و کشور با همفکری و هم اندیشی در مجلس تلاش شود.
وی افزود: با توجه به مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر حضور جوانان در مجلس  برای ایجاد مجلسی متخصص، کارآمد و جوان بر خود واجب دانسته تا با توجه به تخصص، تجربه، توانایی‌ها و همچنین طرح و برنامه‌ها، در این امر شرکت کرده و به امید خدا و رای مردم بتوانم  مشکلات را حل کنیم.
کاندیدای شرق مازندران گفت: همواره ادعا کردیم بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و بخش اعظم نیروهای در جامعه هستند اما در عمل اینطور نیست.
وی افزود:  بالغ بر ۱۰۰ اداره در شرق مارندران داریم اما در مجموع ۳ مدیر بانو در این حوزه انتخابیه نداریم.
لایینی گفت: بر این اعتقادم که رسیدن به ثبات اقتصادی در کشور و محرومیت زدایی و فقزر زدایی در رأس برنامه‌های بنده باشد و  بر این اعتقادم که فراهم کردن امکانات اشتغال و تولید و درآمد برای افراد بیکار از راه آماده سازی آنها برای شرکت مؤثر در بازار کار باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
این‌کاندیدای مجلس در شرق مازندران افزود: معیشت عمده مشکل جامعه ماست و مشکل امروز ما اشتغال و بیکاری جوانان است و باید در این بخش،  حوزه کشاورزی و دامی، صنایع تبدیلی، گردشگری، بهداشت و سلامت و… با دغدغه وارد شد.
لایینی گفت: در بحث گردشگری بهترین ظرفیت و چشمه های طبیعی و دريا و جنگل بکر را داریم که باید به درستی از این مواهب الهی در کنار گردشگری تاریخی استفاده کرد.
وی افزود: قانون داریم و مشکل ما در بسیاری از موارد اجراست که قانون بهددرستی اجرا نشده‌است و بسیاری ازمسائل و مشکلات ما نحوه اجرای قانون است و اگر براساس قانون عمل سود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی گفت: افزایش سن بازنشستگی، فیلترینگ ، بیمه کشاورزان،  نارسایی های اقتصادی و… از مشکلات مجلس یازدهم است که باید نمایندگان مجلس دوازدهم در این بخش ها با دقت نظر بیشتری وارد شده و رفاه عمومی جامعه را افزایش دهند.
کاندیدای انتخابات شرق مازندران یادآور شد: از مردم میخواهم که در انتخابات شرکت و اعمال نظر کنند و با انتخاب دقیق حضور میدا کنند و فرد اصلح که دردمند و درداشتای نردم بوده و به دور از شعارهای واهی و اسپانسر و وعده های بی اساس وارد میدان شده است، رأی دهند.
لایینی گفت: برخی از کاندیداها شو تبلیغاتی و بازیگران خوبی هستند اما در عمل پشت اسپانسرهای خود قرار گرفته و وامدار آنان  شده اند و با ورود به مجلس باید ابتدا با آنان و خرج های تبلیغاتی و وعده ها تسویه حساب کنند و بعد اگر فرصتی برای خدمت باشد  به داد مردم برسند.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار کرد: هیچ قولی به مردم نمی دهم اما قول می ده تا پای جان برای رفع  مشکلات شان آماده ام بر این اعتقادم که نماینده مجلس باید طراح ، قانون گذار و قانون مدار و سیاست گذار خوبی باشد و با احساسات مردم بازی نکند.
لایینی گفت: قول می دهم تا پای جان در راه برطرف شدن مشکلات و سربلندی کشور قدم بردارم و همچنان که پدر شهیدم با ۲۷ سال سن برای سربلندی ایران با همه توان‌تلاش کرد و به قول خود جامه عمل پوشامد، امیدوارم من هم رهرو خوبی برای پدر بوده و برای سربلندی ایران اسلامی و مردم وفادار به نظام گام بردارم.
محمداسماعیل لایینی فرزند شهید شعبانعلی لایینی از شهدای دفاع مقدس متولد مرداد ۱۳۶۴ در روستای لایی رودبار از توابع بخش هزارجریب نکاست که با آغاز جنگ تحمیلی وارد جبهه های جنگ حق علیه باطل شد و در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.
محمداسماعیل لایینی در ۳ سالگی از نعمت پدر محروم شد و تحت تربیت مادری مومن و انقلابی رشد کرد و اکنون دارای دکترا در رشته اقتصاد و حسابرس ارشد مالیاتی اداره کل مالیاتی مازندران است.
محمداسماعیل لایینی در سال ۱۳۸۸ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های نازنين فاطمه و محمدامین است.
وی با شعار “اهمیت به جوانان و مقابله با بیکاری و حضور جوانان در عرصه های متفاوت” وارد عرصه انتخابات شد و احساس مسوولیت و خدمت به مردم را مهمترین هدف حضور خود در انتخابات عنوان کرده و معتقد است که حضور در انتخابات وظیفه ما و موجب اقتدار نظام و مطالبه گری درستی است.