شهرداری نکا جلوتر از پیش بینی بودجه

رییس شورای اسلامي شهر نکا گفت: اعضای شورای اسلامی شورای اسلامی شهر نکا بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی را برای شهرداری امسال مصوب کردند که تاکنون شهرداری نکا جلوتر از میش بینی بودجه بوده است.

به گزارش خبرنگار عصر بانوان از شهرستان نکا.  سیداسماعیل میری در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران نکا اظهار کرد: با توجه به وحدت و انسجام موجود در شورای اسلامی شهر نکا همه تلاش ما بر استمرار خدمت است تا در ادامه راه با خدمت بیشتر به مردم برای رفع معضلات گام برداریم.
وی افزود: کشتارگاه طرحی بود که در بیش از ۱۰ سال گذشته برای شهرهای نکا، بهشهر، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا با محوریت نکا پیش بینی شده بود و متاسفانه عدم همکاری و تداوم خدمت شورای وقت موجب شد که این‌پروژه برزمین بماند و همچنان درگیر اخذ مجوزات باشیم.
میری گفت: تلاش شد تا با همفکری و هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر نکا و با استفاده از تجربه و رعایت انصاف  در حوزه ترافیکی، گردشگری، بهبود عبور و مرور و ارائه خدمات بهتر به شهروندان اقدام شود که کارهای خوبی برای رفع معضلات انجام شد.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر نکا، افتتاح پارک جنگلی و نمونه گردشگری قرمرض، احداث پارک‌ملت و سدلاستیکی، بهبود عبور و مرور شهری و ایجاد پل چمازی که پایه احداث شده و عرشه فولادی در حال ساخت است، آزادسازی حریم رودخانه که ۲۴ سال معطل مانده بود، در دست ساخت بکدن‌میدان امام رضا(ع)، فرش موزائیک پیاده روها، کسب مجوز طرح گردشگری کوهسارکنده، طرح پاکسازی محله به محله، اجرایی شدن دیوار حفاظتی رودخانه، در دستور کار بودن پارک نارنجباغ، در دست ساخت بودن پارکینگ طبقاتی و .. از جمله اقدامات مهم شورا در این دوره بود که با تصویب آن توسط اعضای شورای شهر و اجرایی شدن توسط شهرداری گام های مثبتی برای رفع مشکلات شهری برداشته شد.
میری با اشاره به معضل وقف بودن بخشی از نکا اظهار کرد: این مشکلی است که سالیان سال بوده و افراد با توجه به اینکه سند شش دانگ دارند اما در وقف قرار دارند و در این راستا هم تلاش شد تا این مشکل برطرف شود که یک‌مرحله اجرایی شد و مابقی در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه آسفالت همواره یکی از دغدغه های مهم شهروندان بوده است، خاطر نشان کرد: در این راستا هم ۳۰ هزار تن آسفالت برای آسفالت معابر و کوچه و خیابان های مختلف استفاده شده و تلاش داریم تا مابقی کارهای مانده برزمین در این بخش هم اجرایی شود.
به گفته میری، شهر نکا در بحث پوشش تلویزیونی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود که دکل تلویزیونی شهیدلقمانی با هزینه ۲ میلیارد ریالی در ارتفاعات ضلع جنوبی نکا نصب شد و اکنون ۳۰ شبکه تلویزیونی و ۳۰ شبکه رادیویی در نکا مورد بهره برداری قرار گرفته است.
رییس شورای اسلامی شهر نکا یادآور شد: شهروندان نکایی در بحث آب شرب در مناطقی از شهر نکا دچار مشکل و کمبود و قطعی بلندمدت بودند که با همکاری آبفا بسیاری از مشکلات رفع شده  و به حداقل رسیده است.
وی افزود: در بخش بودجه شهرداری نکا هم امسال بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی برای شهرداری بسته شد که تاکنون پیشرفت خوبی داشته و قسمت اعظمی از بودجه محقق شده و در حال حاضر جلوتر از برنامه پیش بینی شده هستیم.
میری گفت: اعضای شورای اسلامی شهر نکا با گام های بلند برای رفع مشکلات وارد کار شده اند و در هر بخشی که بتوانیم گره گشایی کنیم وارد کار شده و خدمات رسانی می کنیم تا همه با هم برای پیشرفت نکا گام برداریم.