۹۹ بانوی سرپرست خانوار امداد بهشهر تحت پوشش تامین اجتناعی

رئیس کمیته امداد بهشهر گفت: ۹۹ بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش امداد بهشهر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بعد از ۵۵ سالگی بازنشسته می شود و بیش از ۴۰ نفر بیمه بگیر در بهشهر داریم.

به گزارش خبرنگار عصر بانوان، محمدتقی جلالی_ رئیس کمیته امداد امام خمینی بهشهر در استان‌مازندران، یکشنبه (۲۰خرداد) در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران از کمیته امداد به عنوان ویترین انقلاب نام بود.
وی افزود: با توجه به اینکه منابع امداد دولتی و مردمی است، ۱۵۰ نوع خدمت ارائه می دهد.
این‌مسوول با اشاره به اینکه در شهرستان بهشهر ۳ هزار و ۶۲۳ خانوار با جمعیت ۶ هزار و ۷۴۷ نفر تحت پوشش امداد بوده و معیشت بگیر این نهاد هستند، خاطر نشان کرد: از این‌جمعیت ۸۵۹ دانش آموز و ۹۳ دانشجو خدمات مناسب با خود را دریافت می کنند.
رئیس کمیته امداد بهشهر یادآور شد: ۹۹ زن سرپرست خانوار تحت پوشش امداد بهشهر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بعد از ۵۵ سالگی بازنشسته می شود و بیش از ۴۰ نفر بیمه بگیر در بهشهر داریم.
وی خاطرنشان کرد: در بخش کمک به افراد نیازمند و مددجو، ۴۲۸ لوازم ضروری خانگی توسط خیران در سال گذشته تامین هزینه شد و در سال جاری نهضت توزیع لوازم خانگی اجرا می شود که ۳ مرحله اجرایی شد.
جلالی گفت: بهشهر تنها شهرستانی است که ییشترین زمین زیر کشت محصولات زکات واجب را دارد و بیشترین پرداخت زکات در استان را داراست و در سال گذشته ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات کل در بهشهر پرداخت شد که زکات واجب گندم و جو به مقدار ۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پرداخت شد که معادل حدود ۳ میلیارد تومان بود.
وی افزود:در بخش اشتغال با توجه به اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در سال گذشته برای ۵۳۰ نفر اشتغال ایجاد شد و همچنین وام کارگشایی ۴۱۴ نفر به ۷.۵ میلیارد تومان وام دریافت کردند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی بهشهر یادآور شد: درآمد مشارکت با ۲۵ مراکز نیکوکاری فعال در بهشهر ۷۰ میلیارد تومان بود که از کمک‌ های مردمی بود و هزینه شد.
جلالی گفت: بهشهر نماد ساخت و ساز مسکن مددجویان در کشور است و با توجه به اینکه ۱۴ واحد مسکن مددجویان و ۹ واحد ساختمان انفرادی برای این افراد ساخته شده و به زودی تحویل داده می شود، ساخت ۳۰ واحد مسکن مددجویان در خلیل شهر به زودی آغاز می شود.