کد خبر : 12439 تاریخ انتشار : 1395/11/17 08:1 چاپ خبر








بهترین صبحانه ها برای مادران باردار


بعضی از خانمهای باردار زمانیکه از خواب بیدار می شوند حالت تهوع دارند و میل چندانی به خوردن صبحانه ندارند اما باید بدانید که صبحانه یک غذای کامل و بسیار مهم در طول بارداری است


عصر بانوان :

بعضی از خانمهای باردار زمانیکه از خواب بیدار می شوند حالت تهوع دارند و میل چندانی به خوردن صبحانه ندارند اما باید بدانید که صبحانه یک غذای کامل و بسیار مهم در طول بارداری است.پس باما همراه باشید.

اسموتی سبز حاوی شیر بادام، ماست، کیوی، اسفناج و دانه چیا

با یک غذای خارق العاده در صبح موافق هستید؟ این اسموتی سرشار از ویتامین C، به دلیل داشتن میوه هایی که داخل آن استفاده شده است و پروتئین و کلسیم به خاطر وجود ماست است. مطمئنا از اهمیت دریافت فولات ( ویتامین B9 که به فولیک اسید معروف است) در رژیم غذایی خود در طول بارداری با خبر هستید.

برگهای سبزیجاتی مثل اسفناج سرشار از این ویتامین است. وجود دانه های چیا در این اسموتی، منبع گیاهی غنی امگا۳ است و این چربی مفید را به بدن شما می رساند. برای تهیه این اسموتی مغذی، یک دوم پیمانه شیر بادام، یک دوم پیمانه ماست، یک عدد کیوی، یک مشت اسفناج و یک قاشق سوپخوری دانه چیا را با یکدیگر مخلوط کنید.

تخم مرغ پخته شده و آواکادو له شده در نان تست سبوس دار

روز خود را با دوز مفید کولین موجود در تخم مرغ ، ستاره مواد مغذی برای مادران باردار آغاز کنید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که هیچ ماده غذایی به اندازه تخم مرغ نمی تواند کولین مورد نیاز را به بدن برساند. یک زرده تخم مرغ حاوی یک چهارم کولین مورد نیاز روزانه بدن شما است.این ماده به فعالیت مغز شما کمک می کند و همچنین مراقب رشد مغز نوزاد بویژه در ۳ ماه آخر بارداری است . نان تست سبوس دار و آواکادو نیز فیبر موردنظر را به بدن شما می رسانند.

آرد جو دوسر با گردو و سیب

احساس خوبی در هنگام صبح ندارید؟ اما این بهانه خوبی برای اینکه صبحها صبحانه نخورید نیست بویژه وقتی برای صبحانه یک پیشنهاد ساده وجود داشته باشد. از شب قبل آرد جو دو سر را تهیه کنید.

یک دوم پیمانه جو و یک دوم پیمانه شیر را در یک ظرف مخلوط می کنیم، یک قاشق سوپخوری گردوه خورد شده و یک نصف سیب رنده شده را به آن اضافه می کنیم. مواد را مخلوط میکنیم و به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم سپس آن را بهم بزنید و میل کنید

نان حلقه ای گندمی، پنیر خامه ای و ماهی قزل آلا پخته شده

ماهی قزل آلا دودی به علت خطر وجود لیستریا برای خانمهای باردار پیشنهاد نمی شود. اما از امگا ۳ موجود در ماهی قزل آلا غافل نشوید. این چربی سالم برای رشد مغز نوزاد بینهایت اهمیت دارد. ماهی را به انواع مختلف طبخ کنید و در کنار پنیر خامه ای روی نان شیرنی حلقه ای لذت ببرید. اگر از نان شیرینی حلقه ای استفاده می کنید که حاوی گندم است، پاداش دیگری به خود و جنین خود داده اید.


ایمیل مستقیم :‌ info@asrebanovan.ir شماره پیامک : 30009900666701

مشاهده نظرات - 0 نظر
ارسال نظر برای این مطلب
نام ایمیل
عنوان نظر
متن نظر
کد امنیتی زیر را وارد کنید


نظرات ارسال شده برای این مطلب
آخرین اخبار