ترفند‌های طلایی برای مراقبت‌های پس از زایمان

تاریخ انتشار : جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ساعت ۲۱:۰۳
Share/Save/Bookmark
دوران پس از زایمان به دلیل تغییراتی که وضع حمل به لحاظ جسمی و روحی در زنان ایجاد می‌کند.
 

عصر بانوان:

دوران پس از زایمان به دلیل تغییراتی که وضع حمل به لحاظ جسمی و روحی در زنان ایجاد می‌کند، نیازمند توجه ویژه است. نکاتی که بیان می‌شوند می‌توانند برای گذر سلامت از این دوران یاری‌دهنده باشند. دوران پس از زایمان به شش هفته ابتدایی پس از وضع حمل اطلاق می‌شود. در این دوره سازگار کردن زندگی روزمره با نقش جدید مادری، چالش‌های خود را دارد؛ مخصوصاً اگر نخستین تجربه مادر شدنتان است. توجه کنید که در این دوران در کنار مراقبت از نوزاد، توجه به خودتان نیز بسیار مهم است. سر کار نرفتن در این دوره می‌تواند در تسریع تطبیق با شرایط جدید کمک کننده باشد. با در نظر گرفتن توصیه‌های زیر می‌توانید از پس خستگی و کلافگی ناشی از بی‌خوابی‌های شبانه و دیگر تغییرات در سبک جدید زندگیتان برآیید.

استراحت کافی داشته باشید: نوزادتان ممکن است هر دو یا سه ساعت برای شیر خوردن بیدار شود. برای آن که مطمئن شوید استراحت کافی دارید، زمان‌هایی که نوزادتان خواب است شما نیز بخوابید.

از دیگران کمک بگیرید: برای پذیرش کمک‌های دوستان و خانواده در این دوران تعلل نکنید. بدن شما به بهبود نیاز دارد و کمک دیگران می‌تواند زمان لازم برای استراحت را برایتان فراهم کند. آن‌ها می‌توانند در تهیه غذا، رسیدگی به امور خارج از منزل یا نگهداری از دیگر فرزندانتان در خانه به شما یاری دهند.

تغذیه سالم داشته باشید: نگه داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود سریع‌تر شما کمک کند؛ رژیمی شامل تمام غلات، سبزیجات، میوه‌ها و پروتئین‌ها. از مصرف مایعات فراوان به‌خصوص اگر به نوزادتان شیر می‌دهید نیز غافل نشوید.

ورزش کنید: پزشکتان می‌تواند در باره حرکات ورزشی مناسب در این دوران به شما آگاهی دهد. این حرکات نباید شدید باشند؛ مثلاً می‌توانید ورز‌ش‌های سبکی، چون پیاده‌روی در حوالی خانه‌تان را امتحان کنید؛ ضمن این‌که تغییر مکانی باعث بهتر شدن روحیه و افزایش سطح انرژیتان نیز می‌شود.

کد مطلب: 842
 
 
پربیننده ترین ها