کاهش افسردگی بعداز زایمان با خوردن این غذا

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ساعت ۲۱:۱۳
Share/Save/Bookmark
تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از زنان باردار دچار کمبود اسید‌های چرب امگا- ۳ هستند. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه مونترال و مرکز تحقیقات مادر و کودک، کمبود امگا- ۳ یکی از عوامل اصلی در بروز افسردگی پس از زایمان است.
 
عصر بانوان:
زنان در سنین باروری بیشتر از سایر افراد در معرض خطر افسردگی هستند و تولد کودک این بیماری را در زنان آسیب پذیر تشدید می‌کند. این نوع افسردگی با اختلال در وضعیت سلامتی مادر و همچنین کودک او مرتبط است.

در تحقیقات اخیر مشخص شده است که بین بارداری، میزان امگا- ۳ و واکنش شیمیایی که منجر به تولید سروتونین در مغز می‌شود ارتباط وجود دارد. سروتونین ماده‌ای است که در تنظیم خلق و خو نقش دارد.

از آن جایی که امگا- ۳ از مادر به جنین و همچنین از طریق شیر به نوزاد منتقل می‌شود، میزان این اسید چرب در دوران بارداری و حداقل ۶ هفته پس از زایمان به شدت کاهش می‌یابد. مشکل دیگر این است که اغلب افراد از جمله زنان باردار و شیرده به میزان کافی امگا- ۳ دریافت نمی‌کنند؛ بنابراین یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل افسردگی پس از زایمان این است که به مادران توصیه کنیم در دوران بارداری و شیردهی به میزان کافی از اسید‌های چرب امگا- ۳ استفاده کنند.

ماهی‌ها به ویژه ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا، گردو، دانه کتان و شاهدانه از منابع خوب اسید‌های چرب امگا- ۳ به شمار می‌روند.
کد مطلب: 825
 
 
پربیننده ترین ها